kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۳۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵

تعداد نجومی‌بگیران 4 برابر گزارش دیوان محاسبات(خبر ویژه)

«تعداد واقعی نجومی‌بگیران «4 برابر» تعدادی است که در گزارش دیوان محاسبات آمده است. حداکثر حقوق در این گزارش به جای 12 میلیون، 20 میلیون درنظر گرفته شد.»




نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص گزارش دیوان محاسبات و تعیین سقف حقوق اظهار داشت: در حالی که در طرح جدید شفافیت دریافتی مدیران حداکثر حقوق 10 الی 12 میلیون در نظر گرفته شده است، گزارش دیوان محاسبات بر مبنای حداقل حقوق 20 میلیون ارائه شد.
حجت‌الاسلام موسوی لارگانی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص آخرین وضعیت طرح جدید شفافیت دریافتی مدیران اظهار داشت: این طرح هفته آخر آبان ماه تهیه و تنظیم شد و در نهایت به هیئت رئیسه تحویل داده شد اما هنوز هیئت رئیسه اعلام وصول نکرده است.
وی در ادامه گفت: اگر هیئت رئیسه طرح شفافیت دریافتی مدیران را اعلام وصول کرد ابتدا در کمیته‌ای بررسی می‌شود و در نهایت باید یک فوریت آن تصویب شود و در نهایت به کمیسیون ارجاع داده می‌شود و در نهایت گزارش کمیسیون است که به صحن علنی خواهد آمد.
به گزارش راه دانا، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص گزارش دیوان محاسبات و تعیین سقف حقوق 20 میلیون برای نجومی‌بگیران اظهار داشت: در حالی که در طرح جدید شفافیت دریافتی مدیران حداکثر حقوق 10 الی 12 میلیون درنظر گرفته شده است، گزارش دیوان محاسبات بر مبنای حداقل حقوق 20 میلیون ارائه شد.
موسوی لارگانی در ادامه گفت: گزارشی که آقای عادل آذر ارائه داد برای ما هم تعجب‌آور بود که چرا تنها به بازپس‌گیری حقوق‌های نجومی بسنده کرده‌اند در حالی که هیچ برخوردی به جز پس گرفتن حقوق با این افراد نشد؛ تذکری که نمایندگان امروز متوجه گزارش‌حقوق‌های نجومی داشت هم این بود که چرا دیوان محاسبات تنها به بازپس‌گیری حقوق‌های نجومی بسنده کرده و با نجومی‌بگیران برخوردی نکرده است.
وی ضمن بیان اینکه تنها بازگشت حقوق‌ها کفایت نمی‌کند اظهار داشت: قوه قضائیه باید اسامی این افراد را گرفته و با کسانی که به ناحق این حقوق‌ها را دریافت کرده‌اند برخورد قانونی کند؛ نمی‌شود که هر کسی هر کجا قرار گرفت برای خودش وام چندصد میلیونی بدون نرخ سود دریافت کند و هم حقوق‌های چند ده میلیونی بگیرد و در نهایت بخواهد آن را پس بدهد.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که تعداد واقعی نجومی‌بگیران 4 برابر تعدادی است که در گزارش دیوان محاسبات بررسی شده است گفت: زمان انتشار فیش‌های نجومی حدود 940 نجومی‌بگیر معرفی شدند اما گزارش دیوان محاسبات تنها 350 نجومی‌بگیر را شناسایی کرده است که دلیل این مسئله باید روشن شود؛ حتی نمایندگان حامی دولت نیز از نتیجه گزارش دیوان محاسبات متعجب شدند.