kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۳۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷
گزارش خبری کیهان

قانونی دانستن حقوق 20 میلیونی مدیران آدرس انحرافی است


نمایندگان مجلس با انتقاد از تاخیر دولت در اعلام نتیجه بررسی حقوق‌های نجومی،‌ تاکید کردند: دولت پاسخگو باشد که چرا تاکنون با خاطیان برخوردی نشده است؟!
فرهاد فلاحتی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با پیگیری‌های مربوط به حقوق‌های نجومی اظهار کرد: حقوق‌های نجومی برداشت از بیت‌المال است. تاکید مقام معظم رهبری بر این بود که این برداشت‌ها خلاف شرع و حرام است و از دولت انتظار می‌رفت که در این قضیه واکنش صریحی نشان دهد همانند اموراتی که دولت خیلی زود در آنها ورود پیدا می‌کند مانند برهم خوردن یک سخنرانی که خیلی مهم جلوه کرد.
این نماینده مجلس دهم در ادامه تاکید کرد: انتظار می‌رفت که دولت ورود پیدا کرده و ابعاد ماجرا را روشن می‌کرد شاید روشن کردن مسئله در همان ابتدا اصلا نیازی به مطرح شدن آن بین مردم و رسانه‌ها و مسئولین پیدا نمی‌کرد که متاسفانه این کار انجام نشد و فقط به برخی از گزارشات ساده و معمولی بسنده شد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص علت پرداخت‌های نجومی عنوان کرد: این سوال مجلس است و بارها نمایندگان به این قضیه ورود پیدا کردند و آخرین کاری که انجام شد یک طرح دوفوریتی را به مجلس دادیم و در هفته گذشته بحث حقوق‌های نجومی و شفاف‌سازی دریافتی مدیران مطرح شد تا ببینیم در آینده چه پیش خواهد آمد که انتظار می‌رود دولت ابعاد ماجرا را روشن کند تا از دوگانگی خارج شود.
 قانونی کردن حقوق 20 میلیونی
 دادن آدرس انحرافی است
سیدامیرحسین قاضی‌زاده ‌هاشمی نماینده مردم مشهد و عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به ضرورت برخورد قوه قضاییه با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی، اظهار داشت: ما نفهمیدیم دیوان محاسبات دریافت حقوق کمتر از 20 میلیون تومان را چگونه قانونی و دریافت بیشتر از 20 میلیون را چگونه غیرقانونی اعلام کرد. قانون می‌گوید حداکثر حقوق باید 7 برابر حداقل دستمزد باشد، الان که حداقل دستمزد حدود یک میلیون و 200 هزار تومان است، بنابراین دیوان محاسبات از کجا 20 میلیون را آورده است، ما به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی هنوز متوجه این موضوع نشدیم.
این عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: اقدام دیوان محاسبات در قانونی اعلام کردن دریافت حقوق 20 میلیونی کوچک نشان دادن موضوع و دادن آدرس انحرافی است، اگر هم دولت در این زمینه مصوبه‌ای داشته که آن مصوبه دولت هم غیرقانونی است.
قاضی‌زاده ‌هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: در رابطه با ضرورت برخورد قوه قضاییه هم باید گفت که لازم است این قوه به مسئله حقوق‌های نجومی رسیدگی کند، کار خوبی است، اما قوه قضاییه در این زمینه تأخیر داشته است، باید پرسید چرا قوه قضاییه از همان ابتدا در این زمینه پیشگیری نکرده است؟! چرا سازمان بازرسی قبلاً‌ ورود نکرده است؟! قوه قضاییه باید تأخیرش در برخورد با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی را جبران کند، اصلاً‌ باید پرسید سازمان بازرسی تا الان کجا بوده است؟!
 تناقض گفتار و رفتار دولت
حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: ما شاهد بودیم رئیس جمهور، معاون اول و سخنگوی دولت چند ماه گذشته بر ضرورت برخورد با متخلفان حقوق‌های نجومی تاکید و بیانیه صادر کردند اما اکنون پس از گذشت چند ماه سخنگوی قوه قضاییه می‌گوید «دولت هیچ پرونده‌ای از حقوق‌های نجومی را به دستگاه قضایی نفرستاده است.» دلیل این تناقض دولت در گفتار و رفتار در چیست؟
به گزارش فارس، موسوی لارگانی با انتقاد از تاخیر دولت در اعلام نتیجه بررسی حقوق‌های نجومی،‌گفت: دولت پاسخگو باشد که چرا تاکنون با خاطیان برخوردی نشده است؟
 عدم معرفی نجومی‌بگیران
 از سوی دولت
حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقروکلیایی  نیز با ابراز تاسف از اینکه مسئله حقوق‌های نجومی موجب کمرنگ شدن اعتماد مردم به مسئولین نظام شده است، گفت: این ظلم بزرگ را از یک سو حقوق‌بگیران نجومی و از سوی دیگر عدم برخورد دستگاه اجرایی مرتکب شدند چرا که دستگاه‌های اجرایی باید متخلفان را به دستگاه قضا معرفی می‌کردند تا برخورد قانونی با آنها انجام شود.
حسینی‌کیا تاکید کرد: چندین مرتبه در صحن علنی مجلس به آقای رئیس‌جمهور تذکر دادیم که این افراد را معرفی کنند تا اعتماد مردم، که بزرگترین پشتوانه نظام است، از بین نرود.
وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد دولت اراده‌ای برای برخورد با حقوق‌بگیران نجومی ندارد.