kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶

اعزام بيش از ۱۱۲هزار زائر در ايام نوروز به عتبات

بيش از ۱۱۲ هزار نفر مشتاق زيارت عتبات عاليات از ۲۱ اسفند ماه۱۳۹۲ تا ۱۶ فروردين ماه ۱۳۹۳توسط شركت شمسا به عتبات اعزام شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، سيد ابوالحسن رضوي مدير عامل شركت شمسا با اعلام اين خبر افزود: اين رقم نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزايش يافته است به طوري كه در اين بازه زماني در سال ۹۲ بيش از ۸۷ هزار نفر به عتبات عاليات اعزام شده‌اند كه اين رقم در همين بازه زماني در سال ۹۳ به بيش از ۱۱۲ هزار نفر افزايش پيدا كرده است.
وي در ادامه به اعزام بيش از ۳۵ هزار نفر زائر به عتبات عاليات از مرز هوايي و بيش از ۷۷ هزار نفر از مرز زميني در طرح نوروزي سال ۹۳ اشاره كرد و گفت: امسال زائران عتبات عاليات از دو مرز هوايي بغداد و نجف و ۳مرز زميني مهران – چذابه و شلمچه به عتبات عاليات اعزام شده‌اند كه بيشترين اعزام‌‌ها از طريق مرز زميني مهران با حدود۵۷ هزار و۸۹۷ زائر بوده است.
مدير عامل شركت شمسا از بيمه تمام زائران اعزامي از سوي شركت شمسا به عراق خبر داد و اضافه كرد: تمام زائران با سلامت كامل سفر خود را طي كرده‌ و به خاك كشورمان بازگشته‌اند.
رضوي گفت: افزايش اعزام‌‌ها در عتبات عاليات و افزايش رضايتمندي زائران نتيجه هماهنگي دوشادوش شركت شمسا، بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت است.