kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲

کیهان و خوانندگان



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود به حیله و مکر آمریکا در موضوع برجام اشاره کرده و درباره بدعهدی آمریکا هشدار داده بودند اما آقایانی در خواب باطل اصرار به توافقی کردند که فقط موجب عقب افتادن برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان شد بدون اینکه به تحریم‌های دشمنان پایان بخشد.
تیموری - گیلان
* آنانی که کلید حل مشکلات کشور را در جیب کدخدای ادعایی دنیا می‌دیدند و به وی اعتماد کردند و تاسیسات و فناوری‌های هسته‌ای را محدود و گاه معدوم کردند، باید پاسخگوی بدعهدی آمریکا به مردم ایران باشند. همچنین آنان که در 20 دقیقه به آن رای اعتماد دادند باید برای جبران آن هر چه زودتر پاسخی درخور بدعهدی دشمنان بدهند.
2916---021
* زمان آ‌ن رسیده که حامیان برجام یک‌به‌یک در رسانه ملی از مردم غیور و انقلابی ایران عذرخواهی کنند، برای وعده‌های نسیه‌ای که به مردم دادند و اینکه کلید حل مشکلات را در برجام می‌دیدند. این امر باعث شده به قشر حداکثری جامعه که کارگر و کارمند‌اند صدمات زیادی وارد شود و حتی در مفاسدی مثل آنچه در صندوق فرهنگیان، فیش‌های نجومی، قراردادهای عجیب و مشکوک و... رخ داد، با سر و صدای کاذب برجام از جیب مردم سرقت شد.
مهندس کیمیایی
* آقای صالحی در مجلس قسم جلاله خورد و از برجام دفاع کرد اما حالا چگونه می‌تواند به صورت خانواده‌های شهدای هسته‌ای نگاه کند؟ خانواده‌هایی که فرزندانشان برای عزت و غرور ملی جانشان را فدا کرده‌اند و آیا برای قسمی که به ناحق خورده شد پاسخی در آخرت دارند؟!
داداش‌نژاد - مازندران
* به‌رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب در پیگیری حقوق‌های نجومی و اطلاع‌رسانی به مردم هیچ اقدامی صورت نگرفته و دولت همواره در پی تبرئه کردن مدیران اشرافی خود است! آخرین نمونه‌اش اظهارات اخیر وزیر اقتصاد است.
1614---0253
* آقای بعیدی‌نژاد استوارنامه خود را به ملکه کشوری داد که در تاریخ ایران سمبل تجاوز، استعمارگری و در سال‌های اخیر طراحی شورش‌های رنگی شده است. شبکه ضدایرانی B.B.C نیز مستقیما از سوی دستگاه سلطنت انگلیس پشتیبانی مالی و حتی هدایت می‌شود!
6145---021
* آغاز جنگ داخلی آمریکا می‌تواند با حمایت از گروه‌های نوظهور در آمریکا شدت گیرد، توانایی‌های مردمی سایبری ایران در حمایت از اقوام مختلف آمریکا حتی در رسانه‌های ایران می‌تواند در آمریکا اثرگذار باشد زیرا از شبکه‌های اجتماعی می‌توان همچون یک لشکر نامرئی به دشمن ضربه زد. البته این کار ابتکار نوینی نیست. در کشور ما چند سالی است که لشکر دشمن از همین طریق شیطنت می‌کند! پس چرا ما مقابله به مثل نکنیم؟
3476---011
* آقای رئیس‌جمهور کمر ما از گرانی دارو، آب، برق، گاز، خوراکی، کمی یارانه‌ها شکسته است، ای کاش شما همان قدر که دغدغه لغو یک سخنرانی را داشتید دغدغه ما را هم داشتید؟!
2753---0918
* روزنامه ایران، کاریکاتوری مسخره‌آمیز از فیدل کاسترو که نامش در فهرست رهبران مقاومت در برابر آمریکا ثبت است را در صفحه اول خود چاپ کرده است. آیا برای خوش خدمتی به کدخدا این کار را کرده است؟ همان کدخدا که برای ده سال دیگر تحریم‌های جدیدی را بر ضد ملت ایران تمدید کرد؟!
1070---0938
* حوادث پی‌درپی مثل برخورد قطار در مسیر ریلی تبریز- مشهد با بیش از 45 کشته حکایت از آن دارد که گزارش وزیران و معاونین رئیس‌جمهور درباره سیستم هوشمند راه‌آهن مطابق با واقع نبوده است. آن‌ها باید در این باره پاسخگو باشند.
8455---0912
* چه باید گفت درباره مدیرانی که در سخنرانی و مصاحبه دم از پیروی از ولایت می‌زنند ولی در عمل خلاف آن عمل می‌کنند. به عنوان مثال چرا در قضیه حقوق‌های نجومی برخوردی صورت نمی‌گیرد؟
8835---0911
* سوختن زائران امام رئوف در حادثه ایستگاه هفت خوان سمنان هم تقصیر دولت قبل است یا تقصیر رها کردن کشور به امید برجام؟
8161---0917
* در شهرک گلستان منطقه 22 شهرداری فقط یک جایگاه سوخت گاز اتومبیل وجود دارد و از چند دستگاه نازل یکی دو تا سالم هستند در نتیجه همه روزه صبح تا شب صف طولانی تشکیل می‌شود. متأسفانه باید گفت گویا چیزی که برای مسئولان اهمیت ندارد وقت مردم است.
شعبانی از ساکنین محل
* قیمت داروی مزالازین که مربوط به روده بزرگ است ظرف یک روز دو برابر شده است، لطفا بررسی کنید علت آن چیست؟ چرا در حوزه درمان تنزل پیدا کرده‌ایم و تحولات بخش سلامت مثل سابق نیست.
3514---021
* بازنشسته فرهنگی آموزش و پرورش منطقه 2 تهران هستم که از مهر 94 تاکنون حقوق بنده پرداخت نشده است، اما در صندوق ذخیره فرهنگیان مبالغ میلیاردی برای تعداد محدودی از آقایان در نظر گرفته بودند! واقعاً این انصاف است که از قطره قطره‌های جمع شده فرهنگیان، مبلغی برای رفاه این عزیزان در نظر گرفته نشود؟ و در عوض افرادی به آن دست‌درازی کنند؟!
8846---0912
* دولت به جای سیاسی‌کاری پاسخ بدهد چرا با وجود اینکه کشور ایران دومین صادر کننده گاز در جهان است در مرکز استان سیستان و بلوچستان گاز نیست؟
6788---0915
* یکی از وعده‌های دولت یازدهم، یکسان‌سازی حقوق‌ها بود. اکنون ماه‌های آخر دولت را شاهدیم ولی به این وعده همانند بسیاری از دیگر وعده‌ها عمل نکرد. حداقل پاداش پایان خدمت ما را پرداخت کنند که دو سال است منتظریم، اقساط بانک‌هایمان مانده و جریمه دیرکرد در انتظارمان است!
2943---0916
* طرح بخشودگی دیرکرد بانک‌ها به کجا انجامید؟ پدرم به خاطر همین دیرکرد در زندان به سر می‌برد. از مسئولین امر درخواست می‌کنم با تسریع در تصویب طرح مزبور تکلیف بسیاری از خانواده‌های گرفتار در آن (همانند پدرم) را روشن نمایند.
عزیزی- سنندج
* آموزش و پرورش منطقه 9 تهران با گذشت دو ماه از شروع سال تحصیلی حقوق مربیان پیش دبستانی را پرداخت نکرده در حالی که مدارس شهریه‌ها را اول سال به تمام و کمال از اولیاء دانش‌آموزان دریافت کرده‌اند.
0880---0936
* آبونمان تلفن رضوان‌شهر از 900 تومان به 4100 تومان افزایش پیدا کرده است چرا رشد نجومی قیمت‌ها در قبوض مختلف تمامی ندارد  و هر ماه خانواده‌ها را غافل‌گیر می‌کند؟
7191---013
* وقتی موضوع به این مهمی که با سرنوشت یک ملت و آینده یک کشور گره خورده است در مجلس در مدت 20 دقیقه تصویب می‌شود و به سخن منتقدان با واژه‌های تند و ناروا پاسخ داده می‌شود، حاصلی ندارد جز این که خبر تمدید 10 ساله تحریم‌ها به شیفتگان برجام داده شود.
9424---021
پاسخ شرکت عمران شهر جدید پردیس
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 2 روزنامه کیهان مورخ 1395/7/27 با موضوع: تأخیر در تحویل مسکن مهر فاز 11 به آگاهی می‌رساند؛ «با توجه به توپوگرافی منطقه و شیب زیاد سایت پروژه مسکن مهر فاز 11 شهر جدید پردیس و هزینه‌های هنگفت آماده‌سازی، مقرر گردید دولت در تأمین بخشی از هزینه‌های زیربنایی و آماده‌سازی به ازای هر واحد بیش از 20 میلیون تومان سهیم گردد. با توجه به مشکلات مالی دولت و به تبع آن عدم تحقق تخصیص یارانه دولت در این بخش، در نیمه اول سال 95 تعداد 4500 واحد از فاز 11 افتتاح گردید. همچنین برنامه‌ریزی جهت افتتاح حدود 4000 واحد دیگر از فاز 11 در پایان سال 95 صورت پذیرفته است. در صورت تأمین منابع مالی و همچنین تکمیل آورده متقاضیان و تأمین آب و برق سایر واحدها به زودی به متقاضیان محترم مسکن مهر تحویل خواهد شد.»
پاسخ شرکت عمران شهر جدید پردیس
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 2 روزنامه کیهان مورخ 1395/7/6 با موضوع تأخیر در تحویل واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس فاز 9 تحت تفاهم‌نامه با انجمن صنفی انبوه‌سازان به آگاهی می‌رساند؛ «علت اصلی تطویل در زمان تحویل واحدهای مسکن مهر توپوگرافی نامناسب، عدم وجود مطالعه فنی در ابتدای پروژه در سال 1390 و هزینه کردن بخش قابل توجهی از آورده متقاضیان در تأمین زیربناها و آماده‌سازی پروژه به جای استفاده از منابع دولتی در آن برهه از زمان می‌باشد. با تمام این مشکلات این شرکت در تلاش برای تأمین خواسته به حق متقاضیان محترم بوده و بخشی از واحدهای مورد اشاره تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.»