kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۹۶۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷

کاهش 2درصدی آمار ولادت و افزایش ۱۸ درصدی تقاضای سقط جنین

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: مقایسه آمار امسال با سال گذشته نشانگر کاهش دو درصدی آمار ولادت است.




به گزارش مهر، سیف‌اله ابوترابی در نشست خبری با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۵ تا پایان آبان ماه یک میلیون و ۳۲ هزار و ۹۸۸ واقعه ولادت در کشور به ثبت رسیده است، گفت: جمعیت کشور در حال حاضر به ۸۰ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۷۵۹ نفر رسیده است.
ابوترابی افزود: در هشت ماهه سال جاری ۳۱ درصد ولادت‌ها از مادران ۲۵ تا ۲۹ ساله بوده و سهم مادران گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال ۲۶ درصد بوده که این سهم در سال ۹۰ به ترتیب ۳۲ و ۳۱ درصد بوده است.
وی ادامه داد: در این مدت ۲۴۴ هزار و ۱۷۱ مورد واقعه فوت در کشور ثبت شده که افزایش 0/02 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم.
ابوترابی گفت: میانگین سن متوفیان در هشت ماه گذشته ۶۳ سال است که این رقم برای خانم‌ها ۶۶ و برای مردان ۶۱ سال است. این در حالی است که میانگین سن فوت شدگان خانم در سال ۹۰، ۶۳ سال و برای مردان ۵۹ سال بوده است.
افزایش ۱۸ درصدی تقاضای سقط جنین
 همچنین یک کارشناس پزشکی قانونی گفت: آمار مراجعین سقط درمانی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 17/9 درصدی و تعداد مجوزهای صادر شده 14/3 درصد رشد داشته است.
به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی، آسیه جعفری با اشاره به افزایش مراجعین سقط درمانی و افزایش مجوزهای صادر شده اظهار داشت: متقاضیان سقط درمانی برای دریافت مجوز به مراکز پزشکی قانونی استان‌ها مراجعه می‌کنند که در سال‌های اخیر شاهد افزایش این تعداد براساس آمارهای موجود بوده‌ایم.
وی افزود: این افزایش متقاضیان عمدتا به دلیل افزایش اطلاع رسانی و بالا رفتن سطح آگاهی مردم از راهکارهای قانونی سقط جنین درمانی است که مطابق آنچه در قانون ذکر شده انجام می‌شود، مجوز سقط درمانی تنها در صورت داشتن شرایط خاص برای مادر باردار صادر می‌شود که مهم‌ترین آن سن بارداری کمتر از 19 هفته است.
بر اساس آمارهای موجود در سازمان پزشکی قانونی کشور آمار مراجعین و تعداد مجوزهای صادر شده با افزایش مواجه بوده به نحوی که در 6 ماهه امسال پنج هزار و 720 نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که برای چهار هزار و 19 نفر از آنان مجوز صادر شد.