kayhan.ir

کد خبر: ۹۰۸۳۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
پس از قتل‌عام 100 زائر امام حسین(ع)

ارتش نیجریه مدارس، بیمارستان‌ها و حوزه‌های علمیه شیعیان را هم تخریب کرد

ارتش نیجریه در ادامه سرکوب محبان اهل بیت (س) چند روز پس از قتل عام 100 زائر راهپیمایی اربعین به مدارس، بیمارستان‌ها و حوزه‌های علمیه شیعیان یورش برده و آنها را تخریب کرد.


سرویس خارجی-

نیروهای امنیتی نیجریه با حمله به ساختمان‌ها و املاک شیعیان در استان «کادونا» و از جمله شهر «زاریا» ساختمان‌های متعلق به جنبش اسلامی نیجریه را هم به طور کامل تخریب کردند. جنبش اسلامی نیجریه در واکنش به این اتفاقات اعلام کرده که دولت نیجریه هیچ دلیلی برای حمله به املاک ما را نداشته و ما همچنان از علت حملات بی‌خبریم.
خشونت اخیر پلیس نیجریه ضد مردم این کشور از یک هفته مانده به اربعین آغاز شده است. عزاداران مظلوم حسینی(ع) که مراسم‌های مذهبی خود را از چند روز پیش با راهپیمایی بین شهر کانو و زاریا آغاز کرده بودند، با سد ارتش مواجه و قربانی خشونت آنها شدند. در پی حمله به این تظاهرات 100 عزادار حسینی(ع) جان باختند و تعداد زیادی زخمی شدند. برخورد وحشیانه پلیس نیجریه با شیعیان این کشور در حالی رخ می‌دهد، که این گروه همواره بر مسالمت‌آمیز بودن اجتماعات و راهپیمایی‌هایشان تاکید کرده است. درگزارش‌ها آمده:
«تنها یک روز مانده به اربعین و در حالی که شیعیان نیجریه‌ای در حزن و اندوه به سر می‌بردند ، ارتش نیجریه بار دیگر خوی وحشیانه خود را آشکار کرد و حسینیه‌ها، بیمارستان‌ها و حوزه‌های علمیه شیعیان را با بولدوزر تخریب کرد.»
ابراهیم موسی سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه پیش از این بارها نسبت به توطئه ارتش نیجریه هشدار داده و تصریح کرده بود دولت نیجریه در فکر به راه انداختن نقشه جدیدی علیه شیعیان است و قصد دارد جنبش اسلامی را منزوی کند . وی همچنین تاکید کرده بود اصالت جنبش اسلامی نیجریه بر پایه صلح بناگذاری شده و آنها اصلا اهل خشونت نیستند.
نکته قابل توجه در این روزها آن که علیرغم تمام وحشی‌گری‌ها و بی‌عدالتی‌هایی که در سایه حمایت آل‌سعود و سلفی‌ها اتفاق می‌افتد  جوامع بین‌المللی سکوت کرده‌اند و هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد!