kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۸۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
با حضور گسترده مردم

پیکر مرحوم حجت‌الاسلام شجونی در امامزاده صالح تهران دفن شد

پیکر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین شجونی صبح دیروز از مسجد هدایت به سوی امامزاده صالح تهران تشییع و تدفین شد.


به گزارش فارس، مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز صبح دیروز در مسجد هدایت تهران با حضور تنی چند از شخصیت‌های سیاسی کشور برگزار شد.
آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، حجت‌الاسلام ناطق نوری، حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری، حجت‌الاسلام ابوترابی فرد، محمدعلی امانی قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه، روح‌الله حسینیان نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، محمد حسینی وزیر سابق ارشاد و محمود صلاحی رئیس‌سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از شخصیت‌های حاضر در این مراسم بودند.
گفتنی است ؛ پیکر مرحوم حجت‌الاسلام شیخ جعفر شجونی در صحن امامزاده صالح(ع) به خاک سپرده شد.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی ، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی طی تماس تلفنی با بیت مرحوم حجت‌الاسلام جعفر شجونی، ضمن ابلاغ پیام تسلیت مقام معظم رهبری اعلام کرد : نظر رهبر معظم انقلاب بر دفن پیکر حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ جعفر شجونی در صحن امامزاده صالح(ع) است. بر این اساس پیکر آن مرحوم دیروز پس از مراسم تشییع در صحن امامزاده صالح(ع) به خاک سپرده شد.
پیام تسلیت روحانی
حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در پیامی با تسلیت درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر شجونی، ‏از ‏درگاه ایزد منان برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت ‏کرد.‏
در پیام روحانی آمده است : اینجانب ضایعه درگذشت ایشان را که از پیشکسوتان مبارزه با استبداد ستمشاهی و از همراهان نهضت اسلامی بود تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.
تجلیل از شجاعت و قاطعیت
 مرحوم شجونی
آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در حاشیه مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام شجونی با بیان اینکه بعد روشن زندگی ایشان مبارزات قبل از انقلاب ایشان بود، گفت:‌ ایشان در مبارزات سینه‌چاک و فعال بود و منبرهای ایشان علیه رژیم ستم‌شاهی سنگین بود و به همین دلیل ایشان را بارها به زندان انداختند.
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز افزود: حجت‌الاسلام شجونی قبل و بعد از پیروزی انقلاب مبارزی شجاع، آگاه و مبشر بود.
حجت‌الاسلام محمدرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در حاشیه مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام شجونی با بیان اینکه ایشان مؤمنی پارسا و انسانی وارسته و انقلابی از پیروان خط امام(ره)‌ و مبارزان قبل از انقلاب بودند، اظهار داشت:‌ حجت‌الاسلام شجونی از کسانی بود که به دلیل حمایت از امام(ره) به زندان افتاد و شکنجه شد و بعد از پیروزی انقلاب نیز همان مسیر را ادامه داد.
وی اظهار داشت :‌ ایشان از مؤسسان جامعه روحانیت مبارز و جزو کسانی بود که همه‌جا با صراحت تمام موضع‌گیری می‌کرد.
حجت‌الاسلام احمد ناطق نوری رئیس‌دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری در نیز حاشیه مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام شجونی با بیان اینکه ایشان شخصیتی مبارز، انقلابی و مصداق السابقون بودند، اظهارداشت: ایشان موضع انقلابی خود را در دفاع از ولایت و خط امام حتی پس از انقلاب نیز حفظ کردند.
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشیه مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام شجونی با اشاره به شخصیت این مبارز انقلابی اظهارداشت: حجت‌الاسلام شجونی انسانی مبارز و انقلابی بود که از جوانی با فدائیان اسلام همراه بود و بیش از 20 بار به خاطر مبارزه با رژیم ستمشاهی به زندان رفته بود.
وی افزود: روحیه جسورانه، صریح، شوخ‌طبع، جدی، صمیمی ایشان زبانزد همه بود و ایشان جزء عناصر مسئولیت‌شناس و جدی در وظایف خویش بودند.