kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۸۲۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
در دیدارهای ظریف با قائم‌مقام وزرای خارجه سوریه و سوئد صورت گرفت

رایزنی‌های وزارت خارجه درخصوص آخرین تحولات سوریه

قائم مقام وزیرخارجه سوریه با وزیر امور خارجه ایران دیدار و درخصوص آخرین تحولات کشورش گفت‌وگو کرد.


«فیصل مقداد» قائم‌مقام وزیر خارجه سوریه که به دعوت حسین جابری ‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان و به منظور برگزاری نشست کمیته سیاسی مشترک یکشنبه شب در رأس هیأتی وارد تهران شده است، پیش از ظهر دیروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
به گزارش فارس، طرفین در این دیدار درخصوص آخرین تحولات سوریه به رایزنی و گفت‌وگو پرداختند.
شرکت در نشست کمیته سیاسی مشترک ایران و سوریه از دیگر برنامه‌های فیصل مقداد در سفر به تهران است که تشکیل این کمیته در سفر اخیر جابری ‌انصاری به دمشق مورد توافق قرارگرفته بود.
دیدار قائم مقام وزیر امور خارجه سوئد با ظریف
«هانیکا سودر» قائم مقام وزیر امور خارجه سوئد در دیدار با وزیر خارجه کشورمان در خصوص راه‌های گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی به‌ویژه همکاری‌های بانکی و بحران سوریه به رایزنی پرداخت.
قائم‌مقام وزیر امور خارجه سوئد که در ایران بسر‌می‌برد، صبح دیروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.  روابط دوجانبه، راه‌های گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی به‌ویژه همکاری‌های بانکی، روابط ایران و اتحادیه اروپا، موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی، از جمله بحران سوریه، معضل ترانزیت مواد مخدر از محورهای اصلی رایزنی و گفت‌وگوها بود.