kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
سرلشکر صفوی:

به بارزانی درباره همکاری با سعودی‌ها هشدار می‌دهیم

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به بارزانی‌ها درباره ارسال سلاح به عناصر ضد انقلاب توسط کنسولگری سعودی‌ها در شمال عراق هشدار داد.




سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در نشست خبری همایش بین‌المللی بحران‌های ژئوپلتیکی جهان اسلام با بیان اینکه ایران از وضع ژئوپلتیک بالایی در منطقه برخوردار است و هرگونه تغییر و تحولات در اروپا و آفریقا و آسیا بر ایران و بالعکس تاثیرگذار است گفت:حل بحران‌های ژئوپلتیک منطقه برای ایران یک ضرورت است و ما نمی‌توانیم نسبت به بحران‌های پیرامون بی‌تفاوت باشیم و ورود به این حوزه یک ضرورت و رسالت است.
صفوی ایران را از وضع ژئوپلتیک بالایی در منطقه برخوردار دانست و اظهار داشت: هرگونه تغییر و تحولات در اروپا و آفریقا و آسیا بر ایران و بالعکس  تاثیر گزار است.
وی با بیان اینکه ایران به شدت به دنبال ایجاد صلح و امنیت و ثبات مبتنی بر عدالت در منطقه است خاطرنشان کرد: رسانه‌ها یک قدرت جدید و نرم در فضاسازی افکار ملت‌ها و سیاستمداران هستند.
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: ایران به دنبال صلح جهانی در مقابل تفکرات تکفیری تروریستی است.
صفوی با بیان اینکه منطقه ما در غرب آسیا طی ١٥ سال گذشته دچار بحران بزرگی شده که از لشکرکشی آمریکا به افغانستان شروع شد و بعد در عراق و  سوریه و بحرین ادامه یافت گفت: در هیچ جای دنیا این میزان بحران وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: منشا خارجی بحران‌های منطقه ما سیاست‌های آمریکا و صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها و برخی اعراب به خصوص سعودی‌ها است.
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، تکفیری‌ها را ارتش سری آمریکا و صهیونیست‌ها دانست که بعضاً ناتو از آنها حمایت می‌کند و این پرسش را مطرح کرد که فروش تویوتای ژاپنی به تروریست‌ها چه معنی دارد و سلاح‌ها و موشک‌های آمریکایی‌ها در دست تروریست‌ها چه می‌کند و آیا شبکه‌های مخابراتی و مالی تروریست‌ها قابل پیگیری و جلوگیری نیست؟
صفوی با اعلام اینکه حلب در آخرین مراحل آزادسازی قراردارد تصریح کرد: تروریست‌های سوریه و عراق روند مرگ و نیستی را دنبال می‌کنند و شکست در سوریه و عراق ممکن است به کشورهای دیگر رخنه کند.
وی اظهار داشت: یکی از اهداف اولیه آمریکایی‌ها این بود که تروریست‌ها را به سمت ایران بفرستند، این یک واقعیت است و توهم نیست اما با هوشیاری و پیش بینی رهبری و سیاست‌های ایران و نقش آفرینی مستشاری ایران در عراق و سوریه این هدف آمریکا با شکست مواجه شد.
به گزارش فارس، مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر اینکه در اقلیم کردی عراق روابط طالبانی با ایران خوب است اما با بارزانی‌ها چنین نیست تصریح کرد: ما نگران هستیم اقلیم کردستان واگرایی نسبت به دولت مرکزی عراق پیدا کند زیرا توافقاتی با صهیونیستها دارند.
صفوی گفت: بارزانی‌ها اجازه می‌دهند در شمال عراق کنسولگری سعودی‌ها به ضد انقلاب ایرانی سلاح دهد و ما در این خصوص هشدار می‌دهیم، بارزانی‌ها باید بدانند مدیون ایران هستند.