kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۷۹۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
ملی پوشان کشورمان برای نخستین بار قهرمان جام جهانی اسلحه سابر شدند

ایران طلب خود را از شمشیربازی دنیا گرفت

قهرمانی تیم‌ملی کشورمان در جام جهانی اسلحه سابر بار دیگر ثابت کرد که شمشیربازی ایران پتانسیل بالایی برای موفقیت و افتخارآفرینی در جهان دارد.

سرویس ورزشی-

در فینال جام جهانی اسلحه سابر که در داکار سنگال برگزار می‌‌شود تیم‌ملی اسلحه سابر ایران با برتری 45 بر 39 برابر ایتالیا، برای اولین بار در تاریخ قهرمان شد و مدال طلا را به دست آورد. تیم‌ملی اسلحه سابر ایران با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، فرزاد باهرارسباران و محمد رهبری و با سرمربی‌گری پیمان فخری در این دوره از رقابت‌ها حاضر بود. این اولین مدال و قهرمانی تیم‌ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در جام جهانی و البته رقابت‌های معتبر جهانی شمشیربازی بود.
تیم ملی ایران، در نیمه نهایی، کره جنوبی را با نتیجه 45 بر 34 شکست داده بود. سابریست‌های ایران در بازی نخست خود 45 بر 22 برابر ژاپن به برتری رسیدند و در دومین بازی هم برابر آمریکا تیم اول رنکینگ جهانی 45 - 44 پیروز شدند. بهترین رده تیم‌ملی ایران در رقابت‌های جام جهانی چهارمی بود.
طلب‌مان را از شمشیربازی دنیا گرفتیم
پس از کسب این موفقیت، پیمان فخری سرمربی تیم‌ملی شمشیربازی ایران گفت: ما مختصر طلبی از شمشیربازی دنیا داشتیم که آن را در سنگال نقد کردیم. ما به این بازی‌ها آمدیم که این طلبمان را بگیریم که این اتفاق افتاد. مطمئن باشید که بازهم ادامه می‌‌دهیم و بازهم مدال می‌‌گیریم. سرمربی تیم‌ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در ادامه صحبت‌های خود گفت: ما آمدیم تا حق خودمان را از ورزش این مملکت بگیریم. ما باید در المپیک مدال می‌‌گرفتیم اما این اتفاق رخ نداد. لیاقت شاگردان من بیشتر از این است.
او با بیان اینکه کسی باور نمی‌کند ما با این امکانات به چنین موفقیت‌هایی برسیم گفت: با کدام تأسیسات با کشورهای دنیا می‌‌جنگیم و این تیم‌ها را شکست می‌‌دهیم؟ کشورها و شمشیربازهایشان را نگاه کنید. اصلا قابل مقایسه با ما نیستند. اگر بدانند که ما در چه شرایط و با چه بودجه‌ای با آنها مبارزه می‌‌کنیم شاید باورشان نشود اما ما توانایی‌های خودمان را باور کردیم و کاری که می‌‌خواستیم را انجام دادیم.
عابدینی: حق ما در ایران بیش از این است
مجتبی عابدینی ملی پوش کشورمان نیز در خصوص این موفقیت بزرگ گفت: مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد و به دلیل اینکه اولین رقابت جهانی بعد از المپیک بود همه تیم‌ها با قدرت تمام آمده بودند. آمریکا، کره جنوبی و ایتالیا تیم‌هایی بودند که با تمام نفرات اصلی و قهرمانان المپیک خود آمده بودند. وی با اشاره به قهرمانی ایران عنوان کرد: خوشبختانه با این مسابقات به حق‌ خود رسیدیم. حق ما در المپیک ریو قهرمانی و مدال طلا بود اما آنجا از ما گرفتند و در این مسابقات توانستیم خودمان را ثابت کنیم. نشان دادیم که ایران باید در ریو به مدال طلا می‌‌رسید اما اجازه ندادند.
ملی‌پوش شمشیرباز ایران گفت: در المپیک ریو بغضی در گلویم مانده بود که با شکست هامر آمریکایی و کیم از کره برطرف شد. امیدوارم مسئولین هم در ایران این موفقیت بزرگ را متوجه شوند که حق بچه‌های شمشیربازی بیش از این حرف‌هاست.
طلای جام جهانی، سوغاتی از غرب آفریقا
مدال طلای تیمی شمشیربازی در اسلحه سابر ارزش فراوانی برای ورزش ایران دارد. قبل از بازی‌های المپیک 2016 ریو و در جام‌جهانی که در برزیل برگزار شد همین تیم‌ملی اسلحه سابر بهترین مقام خود را به دست آورد و چهارم شد. بعد از حدود پنج ماه تیم‌ملی در داکار سنگال با پشت سرگذاشتن بهترین تیم‌ها بر بام شمشیربازی جهان ایستاد تا از غرب آفریقا طلا را سوغات بیاورد.
این قهرمانی با ارزش بار دیگر ثابت کرد که شمشیربازی ایران پتانسیل بالایی برای موفقیت و افتخارآفرینی در جهان دارد. حدود سه ماه پیش هم عابدینی در المپیک و در حالی که هیچ کس فکر نمی‌کرد به جمع چهار نفر برتر بازی‌ها رسید؛ اتفاقی که فقط مربوط به 21 مرداد بود و خیلی زود همه چیز روال سابق خود را پیدا کرد و بازهم همه چیز فراموش شد.
در ماههای اخیر شمشیربازان اسلحه سابر ایران ثابت کردند که در صورت توجه و بودن امکانات کافی می‌توانند موفق باشند اما نه توجه قابل توجهی وجود دارد و نه امکانات کافی. بودجه یک میلیاردی برای فدراسیون شمشیربازی به نظر نمی‌رسد برای تیمی که حالا قهرمان جام جهانی است و در میان بهترین‌های جهان هم حضور دارد کافی باشد.
اگر مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به فکر مدال آوری شمشیربازی به خصوص در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی هستند باید این موضوع را مدنظر قرار بدهند که هیچ مدالی رایگان و بدون زحمت به دست نمی‌آید.
شاید در حال حاضر به جای تبریک‌هایی که زود به دست فراموشی سپرده می‌‌شود باید به فکر برنامه‌ریزی صحیح برای تیمی بود که برای چندمین بار ثابت کرده که می‌‌تواند.