kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۷۹۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴

لزوم مدیریت بر تیم ملی و نظارت بر فوتبال(نکته ورزشی)



سرویس ورزشی-
 نتایج خوب تیم ملی در چهار بازی اخیر و در مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال، باعث امیدواری شد. با تکیه بر این نتایج از حالا می‌شود گفت صعود به مرحله نهایی جام جهانی (روسیه- 2018) ممکن است و به هیچ وجه دور از دسترس نیست. با وضعیت به وجود آمده در جدول رده‌بندی و نتایجی که تیم ملی کسب کرده است، «فقط خود تیم ملی حریف این تیم ملی است»! بنابراین اگر هوشیاری و دقت در دستور کار مسئولان فوتبال و تیم ملی قرار داشته باشده، آنها و همه دلسوزان و دوستداران تیم ملی، سعی کنند آرامش بر کاروبار این تیم حاکم باشد و از بروز حواشی مخرب جلوگیری کنند و مانع از رخنه و نفوذ و دخالت حاشیه‌سازان و دردسرآفرینان در کار تیم ملی شوند. برای اینکه این اتفاق رخ دهد و تیم ملی مثل خیلی وقت‌ها و دوره‌ها از «درون» دچار آسیب و آفت نشود لازم است کاروبار این تیم به معنی واقعی و درست کلمه «مدیریت» شود، به گونه‌ای که هر فرد مسئول در چارچوب وظایف و حوزه اختیارات خودش حرف بزند، اظهار نظر نماید و عمل کند چرا که حکیم توس هم هشدار داد:
چون این کار آن جوید و آن کار این
سرآسیمه گردد سراسر زمین
خوشبختانه با تغییراتی که در سطح مدیریت فدراسیون فوتبال اتفاق افتاد، آن ناآرامی‌ها و برخوردهای دل‌آزار لفظی که پیش از آن به ویژه درباره تیم ملی دیده و شنیده می‌شد و بعضی مدیران و مسئولان فوتبال و تیم ملی به شکلی آزاردهنده و علنی و رسانه‌ای علیه یکدیگر اظهارنظر می‌کردند و درگیری لفظی تمام عیاری حاکم بود، تقریبا پایان یافته است، اما گاه گاه باز نشانه‌هایی به چشم می‌خورد که نشان می‌دهد که اگر مسئولان فوتبال به ویژه شخص رئیس فدراسیون مراقب نباشد و بر حوزه مسئولیت خود، نظارت و تسلط کافی نداشته باشد، شرایط برای بروز آن درگیری‌های کسالت‌بار و خطرناک مستعد و مهیاست. همین چند وقت قبل بود دیدیم که چگونه اظهارات رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال با واکنش تند و شدید سرمربی تیم ملی مواجه شد و کار به رسانه‌ها کشیده شد و... خوشبختانه با دخالت و ورود به موقع آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال این ماجرا اگر هم به طور کامل تمام نشد، اما سروصدایش در رسانه‌ها جمع شد و...
یک اصل کلی هم که هرگز نباید فراموش شود این است که هر کس هر چقدر هم مهم و محترم و بزرگ، باید بداند از تیم ملی مهم‌تر و محترم‌تر و بزرگتر نیست. برای مثال آقای کی‌روش مربی بزرگی است؟ شناخته شده است؟ تاکنون موفق عمل کرده؟ به یاری خدا تیم ملی را به جام جهانی می‌برد؟ درست، قبول! اما ایشان باید بداند با وجود همه اینها، آنچه از همه و از جمله شخص ایشان مهم‌تر و عزیزتر و محترم‌تر است، «تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران» است. تیمی که فراتر از رنگ‌ها و قومیت‌ها و... تیم میلیون‌ها نفر ایرانی است که به آن عشق می‌ورزند و نسبت به سرنوشت آن حساس هستند.