kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۷۹۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴

اخبار ورش جهان



ثبت بدترین آمار برای رونالدو
تمدید قرارداد کریستیانو رونالدو با رئال‌ مادرید ساعاتی پس از پیروزی برابر لگانس و عملکرد ضعیف مهاجم پرتغالی در این بازی اتفاقی معمول نیست. رونالدو تا سال 2021 با پیراهن سفیدپوشان بازی خواهد کرد. با این حال باشگاه و هواداران نگران آمار بد مهاجم خود هستند و تنها باید او را حمایت و تشویق کنند. مهاجم پرتغالی در بازی آخر حتی نتوانست یک شوت به سمت دروازه بزند. این اتفاق پیش از این در طول این فصل رخ نداده بود و احتمالا در طول دوران ورزشی‌اش نیز اتفاق نیفتد. افت رونالدو قابل توجه است. او بدترین آمار خود را از زمان پیوستنش به مادرید (سال 2009) به ثبت رسانده و یک رکورد شخصی منفی را ثبت کرده است. او در پنج بازی خانگی (ویارئال، ایبار، لژیا، اتلتیک بیلبائو و لگانس) نتوانست گلزنی کند. این‌ در حالی است که دو دیدار آینده مادرید برابر تیم‌های اتلتیکومادرید و بارسلونا خواهد بود، یعنی سخت‌ترین بازی‌های فصل.
حکم اسکار پیستوریوس
دوباره به بحث گذاشته می‌شود
اسکار پیستوریوس در سال 2013 به ضرب گلوله نامزد خود ریوا استین کامپ را به قتل رساند. این غیر عمد شناخته شد و اسکار پیستوریوس به 6 سال حبس محکوم شد.با وجود این، برخی دادستان‌های پرونده معتقد هستند که این حکم بسیار کم است و برای جرم پیستوریوس مناسب نبوده و حداقل زمان حبس برای قتل 15 سال است. با شکایت دادستان‌ها، قرار است یک دادگاه بحث درباره حکم پیستوریوس تشکیل شود. دادگاه عالی در این باره بیانیه‌ای داد و اعلام کرده است دادستان‌ها باید آماده باشند تا در صورت درخواست دادگاه به جلسه بیایند و در این باره بحث و گفت‌وگو صورت بگیرد. پیستوریوس در سال 2014 به دلیل قتل غیر عمد به پنج سال زندان محکوم شده بود اما با اعتراض دادستان‌ها این حکم به 6 سال افزایش یافت.
مرگ بوکسور 15 ساله روس بعد از ناک اوت
بوکسور 15 ساله روس بعد از دومین ناک اوت در مسابقه جان خود را از دست داد. پزشکان ابتدا کمک‌های اولیه را به او رساندند اما فایده‌ای نداشت و او جان خود را از دست داد.بررسی‌ها درباره مرگ این بوکسور نشان داده است او چند سال پیش نیز آسیب‌دیدگی‌ از ناحیه سر داشته است. هنوز بررسی‌ها درباره مرگ این بوکسور ادامه‌ دارد. اینکه چرا به او اجازه شرکت در مسابقات داده شده است نیز مورد بررسی است. این اتفاق در سالن بوکس شهر ولادیمیر روسیه افتاده است.
بولت: اگر فوتبالیست بودم
ترکیبی از رونالدو و مسی می‌شدم
یوسین بولت که سریع‌ترین مرد جهان لقب گرفته است، در پاسخ به این سؤال که دوست دارد شبیه به رونالدو باشد یا مسی ، به صحبت پرداخت و گفت‌: تلفیقی از آن دو می‌شدم. استعداد این دو نفر با هم ترکیب می‌شد و سرعت و قدرت من به آن اضافه می‌شد. بنابراین بزرگترین می‌شدم. رونالدو را دوست دارم اما هر دوی آنها با استعداد هستند. یوسین بولت درباره این که دوست دارد فوتبالیست باشد یا خیر نیز گفت‌: همیشه دوست داشتم فوتبالیست منچستریونایتد باشم. دوست دارم بعد از بازنشستگی‌ام فوتبالیست شوم. البته اگر به من بگویند به من احتیاج دارند، همین حالا بلیت هواپیما می‌گیرم و به انگلیس می‌روم.
اوزیل بهترین بازیکن هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا
سایت اتحادیه فوتبال اروپا مسعود اوزیل، ستاره آلمانی آرسنال را به عنوان بهترین بازیکن هفته چهارم مسابقات لیگ قهرمانان اروپا انتخاب کرد. 8 بازیکن نامزد بهترین بازیکن هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر بودند: لواندوفسکی، دی‌بروین، فالکائو، ایگواین،‌ گریژمان، اوزیل، بیل و راموس. آرسنال در این هفته لودوگورتس بلغارستان را با نتیجه 6 بر صفر شکست داده بود و اوزیل در این دیدار هت‌تریک کرده بود.
فرانکفورتی‌ها علاقه مند به تمدید
قرارداد مربی کروات
روزنامه بیلد در گزارشی عنوان کرد مسئولان تیم فرانکفورتی، از عملکرد «نیکو کواچ» در فصل جاری رضایت دارند. این مربی کروات بعد از مدت‌ها که اینتراخت پیوسته با چالش سقوط به دسته دوم روبه‌رو بود ، امسال توانسته تیم سنتی لیگ ژرمن‌ها را بعد از 10 هفته از فصل 2017-2016 در رده هفتم قراردهد و باعث رفع نگرانی‌های گذشته شود. از این رو شنیده می‌شود مدیران فرانکفورتی از بیلان کاری مربی جوان رضایت داشته و در حال مطالعه هستند قرارداد وی را تا 3 سال دیگر تمدیدکنند. کواچ که اواخر زمستان گذشته، سکان هدایت تیم جنوبی آلمان‌ها را برعهده گرفت، هم اکنون تا تابستان 2017 قرارداد دارد.
مشخص شدن لیست تیم‌ملی انگلیس
روز جمعه بازی‌های تیم‌ملی آغاز می‌شود که در مهمترین آنها انگلیس به مصاف اسکاتلند خواهد رفت. با توجه به شرایط سیاسی بین 2 کشور و برکناری مربی سابق سه‌شیرها این جدال از اهمیت فراوانی برخوردار است. آلاردایس به دلیل آموزش دور زدن قانون نقل و انتقالات از مربی‌گری انگلیس برکنار شد تا ساوت‌گیت به طور موقت هدایت این تیم را بر عهده گیرد. این مربی نیز پس از 2 بازی شرایطش در نیمکت سه‌شیرها مشخص خواهد شد. آیا مربی دیگری جایگزین وی می‌شود یا ساوت‌گیت بر جایگاهش باقی می‌ماند. لیست 25 نفر منتخب تیم ملی انگلیس به این شرح است: هیتون، هارت، فورستر|، کیهیل، برتراند، کلاین، جاگیلکا، استون، مایکل کین، دنی رز، واکر ، دایر، درینک‌واتر، هندرسون، ویلشیر، لالانا، تاوزند، رونی، واردی، هری کین،استوریج، استرلینگ، راشفورد، لینگارد و ولکات.
احتمال نابینا شدن فان‌پرسی
تیم‌ فوتبال فنرباغچه ترکیه یکشنبه شب در سوپر لیگ ترکیه به مصاف اکیسار بلدیه رفت که با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید. در این دیدار برای روبن فان پرسی، مهاجم سابق منچستر یونایتد و آرسنال که در فنرباغچه بازی می‌کند، اتفاق ناگواری رخ داد. بنا به گزارش روزنامه موندو دپورتیو اسپانیا مهاجم سرشناس هلندی فنرباغچه از ناحیه چشم چپش مصدومیت شدیدی پیدا کرد و تاکنون بینایی خود را از دست داده است. فان‌پرسی در این دیدار با سیسوکو مدافع حریف درگیر شد و در نتیجه چشم چپش مصدومیت شدیدی پیدا کرد و مجبور شد زمین بازی را ترک کند.
گالاتاسرای در پی استخدام سامر
ماتیاس سامر که در ماه جولای سال جاری به دلیل اختلال گردش خون در مغزش از سمت مدیر ورزشی تیم فوتبال بایرن مونیخ استعفا کرد، وی مورد توجه باشگاه گالاتاسرای ترکیه قرار گرفته است.براساس گزارش نشریه آلمانی «بیلد»، رسانه‌های ترکیه‌ای گزارش داده‌اند که مسئولان باشگاه گالاتاسرای ترکیه از عملکرد لِوَنت نظیف‌اوغلو، مدیر ورزشی خود ناراضی‌اند، از این‌رو به‌دنبال یافتن گزینه‌ای مناسب در این پست هستند و سامر یکی از این گزینه‌هاست. البته بعید به نظر می‌رسد که سامر 49 ساله بخواهد در پستی این‌چنینی مشغول به کار شود و این کاملاً بسته به وضعیت سلامت وی دارد. مدیر ورزشی پیشین بایرن مونیخ در این مورد گفته است: «هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه‌روز با تمام انرژی کار می‌کنم، اما در حال حاضر نمی‌خواهم به فوتبال برگردم.»