kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۷۹۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳

اخبار کوتاه از فوتبال



عالیشاه: آرامش و امنیت کشورمان مرهون خون شهداست
بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید کشورهایی مانند سوریه و عراق درگیر جنگ با تروریست‌ها هستند اما ما در کشوری آرام و امن زندگی می‌کنیم که حاصل جانفشانی کسانی است که برای آرامش ما از آسایش و جان خود گذشتند. امید عالیشاه در تازه‌ترین صحبت‌های خود با اشاره به شهادت دایی خود در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: اگر شهدا نبودند، الان ما این‌قدر در آرامش نبودیم، امنیت امروز ما مرهون جانفشانی‌های کسانی است که بدون هیچ چشمداشتی و تنها برای حفظ تمامیت ارضی کشور، به جبهه رفتند و جان خودشان را از دست دادند. ما حتی مدیون اسرا و جانبازان هم هستیم؛ چراکه هرچه داریم از آنهاست. شما ببینید همین حالا کشورهایی مثل سوریه و عراق درگیر جنگ با تروریست‌ها هستند و هر روز در اخبار می‌خوانیم گروهی به اسم داعش چه بلاهایی به سر مردم این کشورها می‌آورند، اما ما در کشوری زندگی می‌کنیم که آرامش و امنیت داریم که آن هم حاصل جانفشانی همان کسانی است که برای آرامش ما از آسایش و جان خودشان گذشتند، شاید اگر آنها نبودند، ما هم همان وضعی را پیدا می‌کردیم که الان سوریه و عراق به آن گرفتار هستند. ما همین الان هم مدیون مدافعان حرم و شهدای فداکار آن هستیم.
سفر ملی پوشان فوتبال به مالزی
تیم ملی فوتبال ایران که از هفته گذشته با برگزاری اردو در تهران مهیای دیدار حساس با تیم‌ملی سوریه در هفته پنجم مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه می‌شود عصر امروز آخرین جلسه تمرینی خود را در تهران پشت سر می‌گذارد و روز سه‌شنبه تهران را ترک خواهد کرد. شاگردان کارلوس کی‌روش بر خلاف بازی‌های گذشته برای این دیدار پرواز چارتر نخواهند داشت و ابتدا راهی دوبی می‌شوند و از آنجا به مالزی می‌روند. تیم‌ملی جمعه ۲۱ آبان دیدار دوستانه‌ای را مقابل پاپوآ گینه نو برگزار خواهد کرد. ۸ بازیکن لژیونر تیم‌ملی فوتبال ایران نیز پس از پشت سر گذاشتن ماموریت‌های باشگاهی خود در مالزی به تیم‌ملی ملحق می‌شوند.
امیری به دیدار مقابل سوریه می‌رسد
وحید امیری که در دیدار پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان از ناحیه همسترینگ پای چپ دچار مصدومیت شده بود، با تلاش‌هایی که پزشکان تیم‌ملی انجام دادند، به سلامت کامل رسیده و در حال حاضر همراه سایرین در تمرین‌های تیم‌ملی حاضر است. بنا به گفته کارلوس کی‌روش، امیری سلامتش را به دست آورده و می‌تواند برابر سوریه به میدان برود.
دیدار تدارکاتی تیم‌ملی فوتبال با ساحل عاج
تیم ملی فوتبال ایران در دی ماه اردویی را در امارات برگزار می‌کند و طی این اردو در چارچوب یک دیدار دوستانه به مصاف تیم‌ملی فوتبال ساحل عاج می‌رود.سرمربی تیم‌ملی فوتبال این موضوع را تایید کرد. تیم‌ملی فوتبال ساحل عاج در آن مقطع خود را برای حضور در مسابقه‌های جام ملت‌های آفریقا آماده خواهد کرد.
استقلال خوزستان معاوضه زهیوی و حاج‌محمدی را رد کرد
در روزهای اخیر خبری مبنی بر معاوضه زهیوی بازیکن گلزن تیم استقلال خوزستان با امین حاج محمدی مدافع استقلال در روزنامه‌ها منتشر شد. علی پورکیانی در پاسخ به این پرسش که آیا این معاوضه صورت خواهد گرفت یا نه، گفت: این خبر را الان از شما می‌شنوم و تاکنون هیچ صحبتی مبنی بر جابه‌جایی این دو بازیکن نشده است. حتی پیشنهادی هم به دست ما نرسیده و ما در این باره اطلاعی نداریم.
شانس شهباززاده برای بازگشت به استقلال چقدر است؟!
در حالی که چند رسانه روز گذشته خبر از مذاکرات استقلال و سجاد شهباززاده برای بازگشت این بازیکن به جمع آبی‌های پایتخت داده‌اند ولی شواهد نشان می‌دهد هنوز برنامه‌ای برای مذاکره با سجاد شهباززاده وجود ندارد. به عبارت دیگر باشگاه استقلال علاقمند هست که این بازیکن بار دیگر به جمع آبی‌ها برگردد ولی شهباززاده همچنان امیدوار است شرایطش در باشگاه آلانیای ترکیه تغییر یابد و بتواند در آن تیم بازی کند.از طرفی برای اینکه شهباززاده به این نتیجه برسد که شرایطش در ترکیه عوض نخواهد شد، تا نیم فصل باید صبر کند و به این ترتیب مذاکره با او عملا بی‌حاصل است. شهباززاده حداقل تا نیم فصل تلاش خود را می‌کند تا در ترکیه بماند و در شرایطی که نتواند به بازگشت به استقلال فکر می‌کند. البته آنطور که از مصاحبه‌هایش مشخص است او به استقلال علاقه دارد، اما از سطح فوتبالی که در لیگ ترکیه انجام می‌شود راضی است و از طرفی علاقه هم ندارد به این زودی‌ها میدان را خالی کند. نکته پایانی درباره سجاد شهباززاده و استقلال آنجایی است که حتی اگر طرفین برای بازگشت او به توافق برسند، باید دید که آیا استقلالی‌ها توانایی پرداخت پول رضایت‌نامه و فسخ قرارداد شهباززاده را دارند یا نه. مسئله‌ای که کمتر به آن توجه شده و به نظر می‌رسد گره بزرگی باشد.
سرمربی پیشین تیم‌ملی به لیگ چین رفت
افشین قطبی دیروز با باشگاه شی‌جیای ژوانگ اوربرایت به توافق رسید و قرارداد بست. سرمربی سال‌‌‌های 2009 تا 2011 تیم‌ملی فوتبال ایران که هدایت تیم تایلندی بوریرام یونایتد را برعهده داشت و پیش‌تر نیز سرمربی شیمیزو اس‌پولس در لیگ حرفه‌ای ژاپن بود، جانشین «لی جین‌‌یو» شد.
برگزاری مراسم ترحیم پورحیدری در تهران و اصفهان
جمعی از اهالی فوتبال در شهر اصفهان و هواداران تیم استقلال تدارک مراسم ترحیمی را برای منصور پورحیدری در شهر اصفهان دیده‌اند. اصفهانی‌ها در نظر دارند تا هم‌مزمان با برگزاری مراسم ترحیم پیشکسوت فقید آبی‌ها در تهران، در منطقه سی و سه پل اصفهان مراسم ترحیمی را به یاد پورحیدری برگزار کنند. منصور پورحیدری بعد از مدتی مبارزه با بیماری سرطان صبح روز جمعه دعوت حق را لبیک گفت و روز یکشنبه نیز در بهشت زهرا به خاک سپرده شد. مراسم ترحیم وی نیز امروز(سه شنبه) و از ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ در مسجد جامع شهرک قدس منعقد می‌باشد.