kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۷۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
سرمربی تیم ملی کاراته تاکید کرد

می توانیم ضلع چهارم ورزش کشور در المپیک باشیم



سرمربی تیم ملی کاراته مردان، ورزش کشور در المپیک را به یک چهارپایه تشبیه کرد و مدعی است کاراته در کنار رشته‌های تکواندو، کشتی و وزنه‌برداری می‌تواند چهار پایه ورزشی ایران در المپیک را تکمیل کند و ضلع چهارم ورزش کشور شود. گزیده‌ای از تازه‌ترین صحبت‌های شهرام هروی در ادامه می‌آید:
* اگر ورزش ایران در المپیک را به یک چهارپایه تشبیه کنیم، کاراته در المپیک می‌تواند در کنار رشته‌های تکواندو، کشتی و وزنه‌برداری چهارپایه ورزشی ایران در المپیک را تکمیل کند. همان‌طور که کاراته در بازی‌های آسیایی همیشه در کنار این سه رشته بیشترین مدال‌ها را برای کشور کسب کرده است پتانسیل این را دارد در المپیک نیز این کار را تکرار کند.
* بازی‌های آسیایی اندونزی را در دو سال آینده و بازی‌های المپیک را در چهار سال آینده پیش رو داریم که اگر اولویت‌بندی کنیم اولویت نخست رقابت‌های المپیک است و سپس بازی‌های آسیایی اندونزی که برای کسب نتیجه در المپیک باید از همین امروز برنامه‌ریزی را آغاز کنیم تا ان‌شاءالله کاراته به حق خود که کسب مدال در المپیک است دست یابد.
* با اعلام کسب سهمیه المپیک مشخص شده است که در هر شش وزن مجموع مردان و زنان کاراته ایران می‌تواند مدال‌های خوبی را کسب کند چرا که پتانسیل لازم را دارد. کسب مدال طلا در المپیک شرایط خاص خود را دارد و کاراته ایران در کنار کادر فنی و بازیکنان، که ابزار هستند به پشتیبانی نیز نیاز دارد. علاوه بر حمایت‌های فدراسیون کاراته، وزارت ورزش و جوانان نیز باید حمایت کامل کند تا منتهی به کسب مدال در المپیک شود.
* اینکه در حال حاضر کاراته در رقابت‌های جهانی اتریش نتایج خوبی را کسب کرده است دلیل نمی‌شود در بازی‌های آسیایی و المپیک نیز این نتایج تکرار شود. به قول معروف نباید نه در باد قهرمانی خوابید چرا که تمام کشورها به دنبال کسب نتایج خوب هستند و برای حضور موفق در المپیک برنامه‌ریزی می‌کنند.