kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
به رغم مخالفت رژیم صهیونیستی

سفرای 20 کشور اروپایی امروز به غزه می‌روند

سفرای 20 کشور عضو اتحادیه اروپا امروز به غزه سفر می‌کنند تا از نزدیک با وضعیت اقتصادی و معیشتی فلسطینی‌های تحت محاصره در غزه آشنا شوند.




به گزارش خبرگزاری قدس‌، سفرای 20 کشور اروپایی قصد دارند امروز از طریق گذرگاه «اریز» به غزه سفر کنند و از نزدیک با وضعیت مردم محروم و تحت محاصره رژیم صهیونیستی در باریکه غزه آشنا شوند.
غزه از سال 2007 تاکنون تحت محاصره «شدید» رژیم صهیونیستی قرار دارد و مردم این منطقه در شرایط بی‌نهایت سخت و ناگواری زندگی می‌کنند و از کمترین امکانات سوختی، بهداشتی، غذایی و دارویی برخوردارند. این سفر به رغم نارضایتی رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود. حتی برخی گزارش‌ها حاکی است اتحادیه اروپا نیز از 28 کشور عضو درخواست کرده تا اسرائیل را به خاطر تخریب منازل فلسطینیان محاکمه و این رژیم را به پرداخت غرامت به فلسطینیان مجبور کنند.
کمبود مواد حیاتی مردم مظلوم غزه تاکنون قربانیان زیادی داشته که اکثر آنان کودک بوده‌اند، این در حالی است که مدعیان حقوق بشر به غیر از اشک تمساح ریختن کاری برای این مردم تحت محاصره انجام نداده‌اند.
از سوی دیگر رژیم صهیونیستی بارها نسبت به حضور نمایندگان کشورهای خارجی در سرزمین‌های فلسطینی اعتراض کرده است هرچند این اعتراضات نمایشی و صوری است و مقامات صهیونیست می‌دانند که در هیچ محفل و دادگاهی محکوم نخواهند شد!
خبر دیگر از فلسطین اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین یک عملیات بزرگ ضد اسرائیلی را خنثی کرد‌ه است.
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در خبری نوشته تشکیلات خودگردان فلسطین یک عملیات بزرگ و پیچیده فلسطینیان که علیه نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در الخلیل برنامه‌ریزی شده بود را خنثی کرد. این عملیات در صورت موفقیت می‌توانست خسارات و تلفات بالایی به صهیونیست‌ها وارد کند.
یکی از مقامات امنیتی تشکیلات خودگردان در این‌باره گفته، «یک دستگاه منفجره که به یک محفظه 12 کیلوگرمی گاز متصل بود در قسمتی از این ایستگاه بازرسی اسرائیلی جاسازی شده بود.» نیروهای امنیتی تشکیلات نقش مهمی در همکاری با صهیونیست‌ها و سرکوب فلسطینی‌ها دارند.