kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۷۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵

حجم خروج سرمایه عربستان از مرز 700 میلیارد دلار گذشت

در ادامه سریال کسری بودجه آل سعود و وخامت اوضاع اقتصادی این کشور خبر رسیده حجم خروج دارایی‌ها از عربستان به بیش از 700 میلیارد دلار رسیده است.

سرویس خارجی-

سرزمین «طلای سیاه» اوضاع چندان خوبی ندارد. آل‌سعود همانند مریضی است که به بیماری صعب‌العلاجی دچار شده و این بیماری روز به روز اندام‌های بیشتری را درگیر می‌کند. شکست در سوریه و عراق، ناکامی در یمن و لبنان و بحران اقتصادی تنها قسمتی از مشکلات آل‌سعود است. اخیرا نیز مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی جرئت بیشتری برای بیان مخالفت‌های خود پیدا کرده‌اند. این اوضاع باعث شده تا مردم این کشور احساس امنیت نکنند و سرمایه‌های خود را به بیرون از کشورشان انتقال دهند.  به گزارش تسنیم، «عبدالله الحربی»  یکی از اعضای مجلس شورای عربستان در نشست مجلس شورای این کشور گفته: «حجم خروج دارایی‌ها از کشور بیش از 706میلیارد دلار است.» وی تصریح کرد: «این رقم زیادی است که باید درباره آن بحث و بررسی بشود. ضروری است اقدامات لازم برای بازگشت آن به کشور صورت گیرد چراکه این میزان سرمایه می‌تواند تاثیر به سزایی در رشد و توسعه اقتصادی عربستان و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان داشته باشد.»
کارشناسان مالی معتقدند بازگشت این اموال نیازمند راهبردی است که هدفش، فراهم آوردن بسترهای لازم برای جذب سرمایه در داخل باشد، البته این سرمایه‌ها باید در پروژه‌هایی هزینه شود که توسعه کشور را به ارمغان بیاورد. «فضل البوعینین» که کارشناس مسائل اقتصادی است بر این باور است، دارایی‌های عربستان که به خارج از کشور انتقال یافته دارای دو بخش است.