kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۷۶۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷

کوتاه از سراسر جهان



لبنان
العهد‌: «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در دیدار با فرستاده رئیس‌جمهور سوریه بر عمیق بودن روابطش با بشار اسد تاکید کرده است. فرستاده اسد نیز در این دیدار خاطر‌نشان کرد که سوریه و لبنان دشمن مشترکی به نام تروریسم تکفیری و دشمن صهیونیستی دارند. میشل عون روز دهم آبان ماه موفق شد با به دست ‌آوردن 83 رای در پارلمان، رئیس‌جمهور لبنان شود و به 900 روز بحران سیاسی لبنان پایان دهد.
نیکاراگوئه
خبرگزاری رسمی نیکاراگوئه: «دنیل اورتگا» بر اساس اعلام مقامات انتخاباتی این کشور، برتری قاطع و زودهنگامی را در انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته به دست آورده است.
به نظر می‌رسد رای‌دهندگان در نیکاراگوئه ضمن بی‌اعتنایی به انتقادهای مخالفان دولت این کشور در خصوص روی کار آوردن یک به اصطلاح «حکومت خاندانی» از سوی دنیل اورتگا، رئیس‌جمهور نیکاراگوئه، رشد اقتصادی پایدار این کشور در سال‌های اخیر را ملاک قرار داده‌ و اکثریت آرای خود را در انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه به او داده‌اند.
سوریه
روسیا الیوم: رسانه‌های سوریه با انتشار ویدئویی از کشف سلاح‌های ساخت آمریکا و اسرائیل در یکی از کارگاه‌های اسلحه‌سازی متعلق به تروریست‌ها در حومه دمشق خبر داده‌اند. به نوشته این رسانه‌ها‌، نیروهای این کشور در جریان پیشروی‌های خود به سمت منطقه «خان الشیخ» در حومه دمشق و بازپس‌گیری محور «العباسیه» واقع در شرق «الزعروره» حجم زیادی اسلحه در محله «البویضیه» واقع در منطقه «خان‌الشیخ» کشف کرده‌اند.