kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۵۶۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷

ترامپ: رئیس‌جمهور بشوم به واشنگتن رفته و سیفون را می‌کشم!

دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با این‌که وضعیت آمریکا فاجعه‌بار شده این بار گفته اگر رئیس‌جمهور شود به واشنگتن رفته و سیفون را می‌کشد.




سرویس خارجی-

یک روز به آغاز زشت‌ترین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است و دو کاندیدا هرچه دارند علیه هم رو کرده‌اند. در همین یکی دو روز گذشته معلوم شد کلینتون از قطری‌ها (که به داعش و تروریست‌ها نیز کمک می‌کند) یک میلیون دلار گرفته همزمان در ادامه سریال رسوایی‌های ترامپ نیز، زنی ادعا کرده زمانی که نوجوان بوده ترامپ به وی تجاوز کرده است.
اما در ادامه اظهارات جنجالی ترامپ علیه کلینتون و نظام سیاسی آمریکا وی در اظهاراتی در نیوهمپشایر گفته: «هیلاری کلینتون که نمی‌تواند ایمیل‌های خود را مدیریت کند چگونه می‌تواند این کشور را هدایت کند.»
ترامپ این را هم گفته که: «ما در آستانه تغییری تاریخی قرار داریم. این تغییر قدرت را از یک سیستم سیاسی شکست‌خورده به شما یعنی مردم آمریکا باز می‌گرداند. این موضوع روی خواهد داد. همان‌طور که می‌دانید اف‌بی‌آی تحقیقات جنایی چندجانبه‌ای درباره هیلاری کلینتون آغاز کرده است. این تحقیقات کشف 650 هزار ایمیل جدید را شامل می‌شود. اگر او برنده این انتخابات شود این موضوع سبب بحران بی‌سابقه‌ای برای قانون اساسی خواهد شد.» به گفته ترامپ «تغییر ما همچنین با بازگشت صداقت به دولت آغاز خواهد شد. قرارداد ما با رای‌دهندگان آمریکایی با پایان فساد در دولت آغاز خواهد شد. آنچه ما باید انجام دهیم این است که هیلاری کلینتون را از قدرت کنار بزنیم. این می‌تواند آغاز خوبی باشد. زمانی که ما در هشتم نوامبر برنده شویم به واشنگتن خواهیم رفت و سیفون را خواهیم کشید.» ترامپ همچنین گفت که «هیلاری، مرگ و فاجعه را به عراق، سوریه و لیبی آورد. او  داعش را ایجاد کرد. حالا او می خواهد جنگی را در سوریه با روسیه مسلح به سلاح اتمی آغاز کند. هیلاری و تشکیلات شکست‌خورده وی در واشنگتن شش تریلیون دلار در جنگ‌های خاورمیانه (غرب آسیا) هزینه کردند. جنگ‌هایی که پایان نمی‌یابند و جنگ‌هایی که ما در آنها پیروز نمی‌شویم. دونالد ترامپ از باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نیز به شدت انتقاد کرد و گفت: «او الان باید در کاخ سفید باشد و برای ایجاد شغل در کشور تلاش کند، چیزی شبیه به مرز برای کشور بوجود آورد و جلوی مهاجرت غیرقانونی را بگیرد اما او راه افتاده و شهر به شهر برای هیلاری کلینتون تبلیغ می‌کند.»