kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۵۶۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
پس از قتل عام 10000 غیرنظامی

آل سعود: با هدف حمایت از غیرنظامیان به یمن حمله می‌کنیم!





سرویس خارجی-
سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی در اظهاراتی مضحک مدعی شد که هدف عربستان از جنگ‌افروزی در یمن حمایت از غیرنظامیان بوده و سکوت جامعه جهانی عامل گرسنگی و رنج کودکان یمنی است!
تجاوز 19 ماهه ائتلاف سعودی به یمن تاکنون دستکم نزدیک به 10 هزار شهید بین غیرنظامیان برجای گذاشته است. در این ارتباط هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل اعلام کرده «براساس آمارهای تهیه شده تعداد کشته‌های جنگ یمن دستکم 10 هزار نفر است.» از این تعداد نزدیک به 2 هزار تن کودکان بی‌گناهی هستند که قربانی حملات وحشیانه عربستان شده‌اند. اما طنز تلخ ماجرا آنجاست که «قاتلان سعودی» این کشتار وحشیانه را به اسم «حمایت از مردم یمن» انجام می‌دهند. البته این واکنش سعودی‌ها نوعی فرار روبه جلو است و سعی دارند دلیل اصلی این کشتارها را به گردن انصارالله و انقلابیون یمنی بیندازند. در این ارتباط فرمانده ائتلاف سعودی در جدیدترین اظهاراتش باز همان اظهارات مضحک را بر زبان آورده است. به گزارش ایسنا، «احمدالعسیری»، مشاور نظامی وزیر دفاع سعودی و سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی در پاسخ به «کریستین امان‌پور»، مجری شبکه خبری «سی.ان.ان» که تصویر یک دختربچه یمنی را که به دلیل جنگ و حملات عربستان در این کشور در آستانه مرگ قرار داشت، به وی نشان داده بود مدعی شد: «جهان مسئول گرسنگی ساکنان تعز به دنبال محاصره این استان از سوی انصارالله است!» عسیری با بیان این که «جامعه جهانی این کودکان را فراموش کرده‌»، مدعی شد که «جنگ عربستان در یمن برای حمایت از غیرنظامیان در برابر وقوع چنین فجایعی» است که در این تصویر هم دیده می‌شود.»
وی در این گفت‌وگو که به شدت از سوی مجری شبکه سی ان ان مورد انتقاد قرار گرفته بود به شکلی گستاخانه مدعی شد: «برخی کشورها از سوی گروهی «مجرم»، «غصب» می‌شوند و آنها تلاش می‌کنند به هر قیمتی که شده شروط و خواسته‌های خود را بر مردم آنجا اعمال کنند. اگر بحران مردم یمن حل نشود، جهان در این رابطه مسئول خواهد بود.» سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی در پایان گفت: «اگر کسی می‌خواهد به یمن کمک کند و به غیرنظامیانی مانند این کودک یاری رساند، ما فردا برای استقبال از وی کاملا آماده‌ایم اما متاسفانه باید بگویم آنها دور از یمن هستند.» مجری شبکه سی.ان.ان در این مصاحبه تاکید کرد که محاصره اعمال شده از سوی ائتلاف عربی علیه مردم یمن وحملات هوایی جنگنده‌های سعودی عامل ایجاد خطر گرسنگی برای مردم یمن از جمله کودکان در این کشور است. وی به شدت در این زمینه با عسیری بحث کرد و در راستای تایید کلام خود تصاویری از کودکان ومردم رنج کشیده نشان داد. اظهارات العسیری در حالی بیان می‌شود که همین مهرماه گذشته، ائتلاف سعودی با حمله به یک مراسم ختم در صنعا 900 نفر را تکه تکه کرد این رژیم بارها با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای مردم بی‌گناه یمن را به کام مرگ فرستاده‌ است.