kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۰۲۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
در دیدار فرزندان شاهد با رئیس بنیاد شهید مطرح شد

بی‌سر و سامانی قوانین ایثارگری در تاریخ بنیاد شهید بی‌سابقه است

تعدادی از فرزندان شاهد با حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید دیدار و گفت‌وگو کردند.



به گزارش فارس، در این دیدار عضو هیئت مدیره کانون همبستگی فرزندان شاهد ضمن تشریح وضعیت قوانین حمایتی از ایثارگران، گفت: بی‌سروسامانی قوانین ایثارگری در تاریخ بنیاد بی‌سابقه است و اگر بنیاد شهید در لایحه احکام دائمی برنامه پنجم نیازهای ایثارگران را می‌گنجاند امروز شاهد نگرانی‌های گسترده جامعه ایثارگری نبودیم.
روح‌اله سلگی خواسته حداقلی ایثارگران را حفظ قوانین فعلی بالاخص بند الف ماده 44 برنامه پنجم توسعه و دائمی شدن جزئیات قانون جامع ایثارگری فعلی بدون هیچگونه تقلیل در جلسه هفته آتی مجلس اعلام کرد و افزود: در کجای دنیا متصدیان یک دستگاه اداری درصدد کاهش امتیازات جامعه هدف خود است و برای این کار نامه‌نگاری می‌کنند و بدعت‌های ناصواب به‌جا می‌گذارند. چرا در زمان تدوین احکام برنامه پنجم، بنیاد شهید طی نامه‌ای به کمیسیون تلفیق درصدد کاستن قوانین حمایتی بود؟
سلگی افزود: در تعریف ایثارگری فرزندان شاهد، ایثارگر قلمداد نشده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم یک کمیسیون بی‌طرف پزشکی تشکیل دهید که میزان صدمات روحی فقدان پدر را بررسی کند و برای همیشه این مشکل رفع شود.
حجت‌الاسلام شهیدی نیز در این دیدار گفت: نگاه ما به فرزندان شهدا رابطه پدر و فرزندی است و مطمئن باشید تمام تلاش خود را به‌کار خواهیم بست که مشکلات جامعه ایثارگری را در حد بضاعت مرتفع کنیم.