kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۸۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
آیت‌الله نوری همدانی در درس خارج:

13 آبان از مهم‌ترین رویدادها در تاریخ مبارزه ملت با استعمار و استکبار است

استاد درس خارج حوزه گفت: تسخیر لانه جاسوسی درس‌های فراوانی برای همه داشت و مردم و جوانان ما با این اقدام انقلابی خشم و نفرت خود را از آمریکایی‌های جنایتکار نشان دادند.


به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، چهارم آبان را در تاریخ انقلاب اسلامی دارای جایگاه برجسته توصیف کرد.
وی با اشاره به تصویب کاپیتولاسیون و اعتراض شدید حضرت امام به این مسئله در چهارم آبان 1343، تصریح کرد: همیشه دولت‌های مستکبر و جبار که بر سرزمینی مسلط می‌شدند، مردم آن کشور را تحت سیطره خود قرار می‌دادند و این مسئله قبل از انقلاب برای ایران به وجود آمده بود.
آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: امام روز چهارم آبان سخنرانی شدیدی علیه رژیم و کاپیتولاسیون انجام دادند، این حرکت سرآغازی برای حرکت‌های بعدی بود و البته ایجاد تبعاتی برای ایشان نیز قابل تصور بود و یک هفته بعد حضرت امام را دستگیر کردند.
استاد درس خارج حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی، این روز را یکی از مهم‌ترین رویدادها در تاریخ مبارزات ملت ایران علیه استعمار و استکبار ارزیابی کرد.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: این مسئله درس‌های فراوانی برای همه داشت و مردم و جوانان ما با این اقدام انقلابی خشم و نفرت خود را از آمریکایی‌های جنایتکار نشان دادند.
وی مطالعه آثار حضرت امام(ره) را بسیار سودمند توصیف و با توصیه حاضران به تامل در این آثار، گفت: درس‌های فراوانی در زندگی حضرت امام وجود دارد که باید به آن توجه کنیم.