kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۸۱۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
عراقچی‌:

داعش و تکفیری‌ها مولود نامشروع کشورهای غربی هستند

معاون امورحقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه با بیان این که داعش و تکفیری‌ها مولود نامشروع کشورهای غربی هستند گفت‌: فرقه‌گرایی کور، امروز وحدت و یکپارچگی جهان اسلام را هدف قرار داده است.



عباس عراقچی در چهارمین اجلاس بین‌المللی مدل سازمان همکاری اسلامی، اظهار داشت: تمام کشورهای جهان اسلام امروز با تهدیدات مشترکی روبرو هستند. فرقه‌گرایی کور وحدت و یکپارچگی جهان اسلام را هدف قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه اگر کمک‌های جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها به سوریه نبود، شاهد تسلط کامل جریان‌های تکفیری بر این کشور بودیم‌.
عراقچی با بیان اینکه یکی از اصول مدنظر جمهوری اسلامی آگاهی‌بخشی به جوانان جهان اسلام نسبت به خطراتی که این کشورها را تهدید می‌کند و راهکارهای مقابله با آن است، افزود: موضوع اصلی جهان اسلام مبارزه با تروریسم است.
وی تصریح کرد: تروریسم داعش و تکفیری مولود نامشروع کشورهای غربی است و آن‌ها به دنبال این هستند که مسیر جهان اسلام را از مقابله با صهیونیسم منحرف کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: با آگاهی‌بخشی به جوانان کشورهای اسلامی‌، شاهد رشد و ارتقای سطح بینش سیاسی در کل جهان اسلام باشیم.