kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۷۹۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹

خواندنی از ورزش ایران



* مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری یکی از اهداف این فدراسیون راکسب موفقیت دربازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی عنوان کرد و گفت:ما به همراهی فدراسیون جهانی یک مربی کاربلد خارجی برای رشته پرش به اسب را به خدمت گرفته‌ایم تا به ما برای رسیدن به موفقیت کمک کند. استنی فان‌پاشن مدال برنز المپیک ۱۹۷۶ مونترال را در کارنامه دارد. این بلژیکی ۵۹ ساله که سابقه سرمربیگری هشت‌ساله تیم‌های ملی عربستان و شش‌ساله تیم‌های ملی بلژیک را در کارنامه دارد، قرار است دو سال یعنی تا پایان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا هدایت تیم‌های ملی بزرگسالان و جوانان ایران را بر عهده بگیرد. یکی از اهداف ما برای جذب این مربی کسب موفقیت دربازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی است. وی با بیان اینکه موافقت اولیه را برای میزبانی مسابقات بین‌المللی از مسئولان فدراسیون جهانی گرفته‌ایم ،افزود:17 مرداد در نشست کنفدراسیون آسیا با حضور دکتر پارک مدیرعامل شرکت سامسونگ و رئیس کنفدراسیون آسیا دراین‌باره تصمیم‌گیری خواهد شد. خلیلی در ادامه به تصاحب کرسی بین‌المللی اشاره کرد و گفت: ما موفق شدیم کرسی ریاست کمیته پرش آسیا را به دست آوریم و با توجه به اینکه در ادامه بازی‌های آسیایی را خواهیم داشت و در این رقابت‌ها مسابقات پرش برگزار می‌شود، برای ما خیلی مهم بود که این پست را در اختیار داشته باشیم. ضمن اینکه ما پیشنهاد داده‌ایم تا مسابقات استقامت نیز به بازی‌های آسیایی اضافه شود و امکان اینکه این مهم عملی شود زیاد است.
* نوشاد عالمیان ملی پوش و نفر اول تنیس روی میز ایران که فصل گذشته به دلیل انجام خدمت سربازی در تیم رعد پدافند هوایی بازی می‌کرد با اتمام خدمت خود با عقد قراردادی یک ساله به تیم دانشگاه آزاد پیوست.
*در روز نخست رقابت‌های جهانی کاراته و در وزن 84 + کیلوگرم سجاد گنج‌زاده در مرحله نیمه نهایی مقابل حریف خود از بوسنی به پیروزی رسید و به فینال رقابت‌ها راه یافت.او پیش از این کاراته‌کاهای ولز، تونس، کرواسی و ماکائو را شکست داده بود. دیدارهای فینال روز شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.