kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۱۴۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹

کیهان و خوانندگان



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* بصیرت یعنی شهید مدافع حرم محمدعلی حسینی در فتنه 88 تنها 11 سال داشت ولی پرچم «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» را بلند کرده بودند که در میدان آزادی اراذل و اوباش او را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در حالی که خیلی از انقلابیون دیروز یا سکوت کرده بودند یا در متن فتنه غلتیده بودند حال او در اوج جوانی مزد بصیرت خود را با شهادت در سوریه و نبرد با تکفیری‌ها گرفت.
7116---0913
* چرا عده‌ای دو تابعیتی شده‌اند؟ آیا جز این است که هرگاه احساس خطر کنند کشور دیگری را ترجیح دهند و دست زن و بچه خود را گرفته و از کشور متواری شوند؟ آیا صلاح است چنین افرادی در پست‌های حساس دولتی به کارگیری شوند؟!
2628---0913
* از سردار جزایری معاون فرهنگی ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح که فوراً جواب غلط‌های زیادی وزیر خارجه آمریکا را داد و کوتاهی‌ها و انفعال‌های دستگاه وزارت خارجه کشورمان را جبران کرد تقدیر و تشکر می‌کنیم.
7977---0912
* وزیر ارشاد سابقه انقلابی بودن خود از قبل از انقلاب را به رخ ما نکشد امروز را نگاه کند که به رغم مسئولیت داشتن او در سنگر وزارت ارشاد از ناحیه دوستان اصلاح‌طلب ایشان چه توهین‌هایی به انقلاب و ارکان مقدس آن صورت می‌گیرد و متأسفانه ایشان دردش نمی‌آید.
7369---021
* در این دوره از مجلس شورای اسلامی نمایندگان کارهایی انجام می‌دهند که چیزی عاید مردم نمی‌شود تمام دوره جوانی خودم را در جبهه‌های جنگ گذراندم فکر نمی‌کردم روزی برسد که مدیران کشور، حقوق‌های نجومی دریافت کنند و بنده با 4 فرزند مستأجر باشم.
7050---0919
* گویا دولت درصدد برآمده با تغییر دادن وزیر ارشاد اذهان مردم را از مشکلات انبوه اقتصادی و نتیجه ندادن برجام به جای دیگری مشغول سازد. از قول بنده بنویسید بهترین مرام یک دولتمرد صداقت داشتن با ملت خود است و نه چیز دیگر.
2376---0990
* ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب فرصت خوبی است تا قوانین انتخابات بازنگری و اصلاح شوند در اصلاح این قوانین باید به موضوع تبلیغات سالم انتخابات ریاست‌جمهوری که مردم با تفکر و تعقل و در محیطی آرام و بدون جوسازی و جنگ روانی دست به انتخاب بزنند توجه ویژه بشود.
0458---0917
* تمام علت شکست برجام و برگشت تحریم‌ها به سابق به علت بدقولی رقیب‌های ما نیست بلکه اعتماد بیش از حد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به دشمن در به وجود آمدن این وضعیت موثر بوده است. باید علاج واقعه را قبل از وقوع می‌کردند.
8853---0912
* اسم لوزان که می‌آید تنمان می‌لرزد از یاد برجام چنین بدفرجام. باز هم لوزان و این بار نشست به بهانه سوریه و آتش‌بس برای نجات تکفیری‌ها!... مسئولین را قسم می‌دهم که به هوش باشند و بار دیگر فریب شیطان بزرگ را نخورند. مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود.
4190---0917
* دولت بابت نتیجه ندادن برجام و اینکه سه سال فرصت این کشور را سوزانده و از نگاه به خارج چیزی عاید کشور و مردم نشده باید پاسخگو باشد. متاسفانه این آقایان به دلیل نجابت ما مردم، طلبکار هم شده‌اند و ملت را متهم به ناشکر بودن می‌کنند.
رضاوندی
* مگر در دنیا فقط فرانسه و آمریکای جنایتکار هواپیما می‌سازند که آقای آخوندی این قدر اصرار دارد که بوئینگ و ایرباس بخرد؟ 9 ماه مذاکره مدت کمی است؟
3548---0917
* ملت علیه اشرافیگری قیام کرد و موفق شد در بهمن 57 رژیم اشرافی محمدرضا شاه خائن را سرنگون کند. متاسفانه پس از دفاع مقدس، برخی مسئولین مدیون انقلاب به زراندوزی و اشرافیگری متمایل شدند و این گرایش روز به روز هم گسترش یافت. تا زمانی که این رویکرد اصلاح نشود، مشکلات اقتصادی  و بلکه فرهنگی هم حل نخواهد شد.
2204---0912
* متاسفانه باید گفت از دولت آقای هاشمی به این طرف هر روز از سبک زندگی اسلامی و آرمان‌های انقلاب دور شدیم و در مقابل زندگی اشرافی و کاخ‌نشینی برخی مسئولان و مدیران، شاهد کوخ‌نشینی قشر ضعیف جامعه بودیم.
5606---0938
* یک تولیدکننده زمین‌خورده هستم. با شوق و ذوق رفتم و وام گرفتم و کارخانه‌ای تاسیس کردم تا چند نفر هم در کنار این کارخانه به نانی برسند. متاسفانه رکود بلایی بر سرم آورد که اکنون بانک درصدد تصاحب منزل مسکونی‌ام است! چرا که اقساط عقب‌افتاده زیاد شد. آیا این وضع برای کسی که 45 سال سابقه تولید داشته رواست؟
8068---0912
* با وجودی که میدان کاج به نام شهید هسته‌ای تهرانی‌مقدم نامگذاری شده متاسفانه شبکه مستند صدا و سیما در تبلیغ برنامه مذهبی نردبان آدرس شبکه را سعادت‌آباد- میدان کاج... اعلام می‌کند. آیا شهید والامقامی مثل تهرانی مقدم را نمی‌شناسند؟
1915---0912
* مدیر غذا و داروی وزارت بهداشت چندی قبل در مصاحبه خود اعلام کرد افزایش قیمت دارو نداریم ولی واقعیت امر این است که بیشتر داروهایی که اخیرا توزیع شده تا 20 درصد و بعضی تا 400 درصد گران شده‌اند. چرا دولتمردان ما با سوءمدیریت خود موجب سلب اعتماد مردم می‌شوند.
دکتر طوسی‌زاده
* جانباز شیمیایی 15 درصد هستم و سال 66 از بنیاد برای اشتغال به کار به فرمانداری گنبدکاووس معرفی و مشغول به کار شدم. سال بعد از فرمانداری به بسیج معرفی و به کردستان اعزام شدم پس از 132 روز حضور در جبهه مجددا برای ادامه خدمت از طریق بسیج به فرمانداری معرفی شدم ولی فرمانداری از به‌کارگیری‌ام بدون هیچ دلیلی خودداری کرد. از آن زمان (اواخر جنگ) تا به حال پیگیر کارم هستم تا به فرمانداری برگردم ولی موفق نشده‌ام! در این شرایط بد اقتصادی و اجتماعی برای رضای خدا  چاپ کنید شاید گشایشی ایجاد شد.
ابراهیم خسروی
* در نقطه صفر مرزی قطور شهرستان خوی مدت 10 سال است حق‌التدریسی هستم و دو سال است که حقوق هم نگرفته‌ام. متاسفانه آموزش و پرورش گویا هیچ حرمت، اهمیت و ارزشی برای ما قائل نیست... واقعا در مضیقه هستم مسئولین امر فکر و تدبیری نمایند. پدران و مادران روح و قلب جگرگوشه‌هایشان را به ما سپرده‌اند.
7717---0914
* رئیس‌جمهور از تک‌رقمی شدن تورم داد سخن می‌دهد ولی چگونه است که مردم آن را احساس نمی‌کنند؟ برای تهیه یک بسته قرص «زلفت 50» که مجبورم مصرف کنم 42/000 تومان باید پرداخت کنم. بسیاری از افراد هنگام مراجعه به داروخانه وقتی با رقم هزینه مواجه می‌شوند داروخانه را بدون دریافت دارو ترک می‌کنند! آیا دولت نمی‌خواهد برای این گونه افراد تدبیری نماید؟!
3471---0911
* کارگران شرکت «معادن اسفندقه» ارزوئیه کرمان در 300 کیلومتری مرکز استان (محل رشد و نمو معاون اول رئیس‌جمهور) 6 ماه است که حقوق دریافت نکرده‌‌اند. سهامدار اصلی این شرکت هم صندوق بازنشستگی فولاد است. هرگاه اصلاح‌طلبان بر سر کار می‌آیند کارگران با چنین مشکلاتی مواجه می‌شوند. انتظار این بود که معاون اول رئیس‌جمهور که بزرگ شده سر سفره این شرکت است توجهی کند،‌ ولی دریغ. در حال حاضر هر تن کرومیک یک میلیون تومان ارزش دارد. پیگیری کارگران از طریق مسئولین استان هم به جایی نرسیده است. از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.
جمعی از کارگران
* تاکسیرانی 110 تاکسی را به دلیل کارنامه جدید مدت 40 روز است توقیف کرده است. واقعا مستأصل شده‌ایم با این همه گرانی، رکود، اقساط و مستاجری و... از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.
4975---0919
* مدت 4 سال است که بیش از دو هزار نفر از هم‌وطنان در شرکت عطر گل یاس سرمایه‌‌گذاری کرده‌اند ولی خبری از سود نیست و همه را در بلاتکلیفی نگه داشته‌اند. چرا؟
6937---0919