kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۱۴۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹

لایحه ششم توسعه خسارت‌بار و فاقد محتوای برنامه‌ای است(خبر ویژه)

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید عملاً مجلس باید جور لایحه ناقص مجلس درباره برنامه ششم توسعه را بکشد.



محمدرضا پورابراهیمی در مصاحبه با خبرگزاری دانشجو گفت: عملاً مجلس باید جور برنامه ناقص دولت را بکشد. این همه کارشناس در سازمان برنامه‌ریزی وجود دارد به جای آنکه برنامه جامعی ارائه کنند نمایندگان باید این کار را انجام دهند.
وی با اشاره به نامه رئیس مجلس به مقام معظم رهبری پیرامون برنامه ششم توسعه اظهار داشت: ما از همان ابتدا معتقد بودیم که آنچه که دولت ارائه کرده نه از عنوان و نه از محتوای برنامه برخوردار است که هر دو مورد جای بحث دارد.
وی افزود: با وجود آن که بارها در این خصوص به دولت متذکر شدیم اما متأسفانه دولت مسیری را طی می‌کند که فکر می‌کنم منجر به خسران و زیان کشور خواهد بود؛ دولت حرف گوش نمی‌کند و کار خودش را انجام می‌دهد؛ این گلایه جدی ما از آن است.
نماینده مردم کرمان گفت: با وجود آن که تعامل بسیار خوبی میان دولت با مجلس نهم و همچنین اوایل مجلس دهم پیرامون برنامه ششم توسعه صورت گرفت اما شاهد بودیم که لایحه اصلاح شده از سوی دولت با امضایی غیر از شخص رئیس جمهور به خانه ملت ارائه شد. بعد از تذکر مجلس مبنی بر اینکه این لایحه باید با امضای روحانی به صحن بیاید، دیدیم که محتوای لایحه ارائه شده در حقیقت همان چیزی است که پیش از این در مجلس نهم ارائه شده بود؛ از نظر ما کار آقای نوبخت روی هواست و این جداول، دیگر قابل بررسی نیست.
وی در ادامه افزود: نامه آقای لاریجانی به مقام معظم رهبری پیرامون مسائل به وجود آمده در این لایحه است؛ تا آنجا که ما مطلع هستیم رهبری در پاسخ به این نامه فرمودند که از میان دو راهکار یعنی برگشت لایحه به سمت دولت و اصلاح و ارائه مجدد این لایحه به مجلس و راهکار دوم یعنی بررسی لایحه فعلی توسط مجلس، اولی آن است که دولت لایحه برنامه ششم توسعه را کامل و جامع ارائه کند اما اگر به هر دلیلی دولت ارائه نکرد مجلس کار خودش را انجام دهد.