kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۱۲۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
شمخانی:

آمریکا تیربارچی پسابرجام شده باید از کار بیفتد

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: معبری به اسم پسابرجام باز شده است که سیم خاردار، مین، بمب، نهر و تیربارچی به اسم آمریکا دارد که باید نظیر دفاع مقدس ماهرانه از این معبر استفاده کنیم و البته تیربارچی را هم خاموش کنیم.


امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در هجدهمین همایش صنایع دریایی اظهار کرد: معبری به‌نام پسابرجام باز شده که در آن سیم خاردار، مین، بمب ناپالم، نهر و تیربارچی به‌نام ایالات متحده آمریکا وجود دارد، باید ماهرانه از این معبر استفاده کنیم کما اینکه در زمان جنگ از این معابر استفاده می‌کردیم.
شمخانی با تأکید بر «باید تیربار را خاموش کنیم نه اینکه خودمان را بزنیم»، تصریح کرد: زمانی که مسئولی از کشور درباره برجام مطالبه‌گری می‌کند نباید آن را در داخل تبدیل به یک اعتراف کرد و بگوییم که ما قبلا این را گفته بودیم.
وی اضافه کرد: نگاه ما به دریا تهدید،‌ فرصتی است. هیچ تهدیدی علیه ایران واقع نمی‌شود اگر هم شود مگر از دریا،‌ همچنین هیچ پاسخی به تهدیدات نمی‌توانیم بدهیم مگر از دریا.
دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره مبحث امنیت، گفت: امروز متروی تهران امن‌تر از متروی پاریس است،‌ از ما می‌پرسند که «شما با توجه به اوضاع بد منطقه چگونه امنیت خود را تأمین می‌کنید؟».
به گزارش تسنیم، شمخانی با یادآوری اینکه مردم ایران در این زمینه تجربه دارند، ادامه داد: علاوه بر این راهبرد، رهبری داریم که راه مقابله با این ناامنی را برای ما ترسیم کرده و آن اینکه راهکار تأمین امنیت در داخل مرزها نیست بلکه خارج از مرزهاست.
وی با بیان اینکه «در بخش تولید دفاع دریایی مقلد نیستیم و مجتهدیم»، گفت: این توانمندی ایران برای دیگران تولید هزینه کرده است، این یک تجربه گران‌قدر است که قابل تعمیم به بعد کشوری نیز هم هست.