kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۱۱۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
بانک مرکزی در سال پایانی دولت یازدهم:

مشکلات سیستم بانکی در کوتاه‌مدت قابل حل نیست!

مدیرکل نظارت بر بانک‌های بانک مرکزی پس از گذشت 3 سال از دولت روحانی مدعی شد مشکلات سیستم بانکی در کوتاه‌مدت قابل حل نیست.


عباس کمره‌ای در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سؤال که با توجه به برنامه اصلاح نظام بانکی که یکی از محورهای آن ادغام بانک‌ها در صورت عدم مطابقت با استانداردهای بانک مرکزی است، آیا ادغام بانک‌ها در سال جاری و یا در آینده نزدیک در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد، گفت: ادغام بانک‌ها یک اصل پذیرفته شده در برنامه‌های بانک مرکزی است ولی قطعا اصلاحات برنامه‌ای تدریجی است.
کمره‌ای ادامه داد: در کوتاه‌مدت مشکلات سیستم بانکی قابل حل نیست، بنابراین در مرحله اول شفافیت صورت‌های مالی، اخذ ذخایر مطمئن و کافی، جلوگیری از شناسایی درآمدهای موهوم و تهیه صورت‌های مالی براساس استانداردهای بین‌المللی در اولویت بانک مرکزی قرار دارد.
وی تاکید کرد: این برنامه‌ها از دو سال قبل آغاز و گام اصلی آن در سال جاری برداشته شد اما ادغام بانک‌ها در حال حاضر در اولویت بانک مرکزی نیست.
مدیرمسئول بانک مرکزی با بیان اینکه فعلا استحکام مالی بانک‌ها در دستور کار بانک مرکزی است، تصریح کرد: برنامه اصلاح نظام بانکی یک بسته جامع است که در قالب یک مجموعه عملیاتی خواهد شد.