kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲

کوتاه از شهرستان‌ها



احداث پاسگاه پیش‌ساخته
اصفهان- خبرنگار کیهان: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان از احداث اولین پاسگاه پیش‌ساخته کشور در محور شاهین‌شهر به کاشان اصفهان خبر داد و گفت: دومین پاسگاه پیش ساخته کشور نیز در محور اصفهان- نائین در حال احداث است.
داریوش امانی افزود: امسال یک پایانه، دو مجتمع رفاهی- خدماتی و یک پاسگاه پلیس راه در استان اصفهان به بهره‌برداری رسید. وی با بیان اینکه 160 دستگاه دوربین کنترل سرعت در محورهای مختلف استان اصفهان نصب شده است اظهار داشت: از این تعداد 55 دستگاه دوربین کنترل سرعت تصویری و 105 دستگاه دوربین ثبت تخلفات هستند.
حرکت کاروان اربعین
بوشهر- خبرنگار کیهان: کاروان پیاده اربعین حسینی استان بوشهر حرکت خود را به سوی کربلای معلا آغاز کرد. نقطه آغاز حرکت این کاروان در کنار مزار نخستین شهید مدافع حرم استان بوشهر در روستای باشی دلوار تنگستان بود. کاروان پیاده اربعین بوشهر با عبور از شهرهای خوزستان از مرز شلمچه وارد عراق خواهد شد تا در مراسم اربعین حسینی حضور یابد.
تدوین 44 استاندارد ملی
سمنان- خبرنگار کیهان: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد استانداردهای کشور حدود 30هزار است، گفت: بیش از 75 درصد استانداردهای تدوین شده در استان سمنان انجام شده است.
عباس رستمی گفت: تدوین 44 استاندارد ملی جدید در برنامه‌های سال 95 این اداره کل قرار دارد تا پس از تصویب، مورد استفاده سایر واحدهای صنعتی و خدماتی استان‌های دیگر قرار بگیرد.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سمنان، شمار محصولات مشمول استاندارد اجباری در استان را 700 نوع محصول اعلام کرد و گفت: این اداره کل از ابتدای سال 95 تاکنون توانست بیش از 760 مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی انجام دهد که نسبت به سال قبل 70 درصد رشد داشته است.
کمک به دانش آموزان
هندیجان– خبرنگار کیهان: رئیس‌اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) هندیجان گفت: به منظور تأمین نیاز تحصیلی دانش‌آموزان بی‌سرپرست وبی بضاعت این شهرستان مبلغ ۲۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی در مدارس جمع‌آوری و در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.
بهمن قنواتی با بیان اینکه ۱۷۶ نفر دانش آموز درهندیجان تحت پوشش کمیته امداد هستند، افزود: این دانش‌آموزان با کمک افراد نیکوکار موفق به ادامه تحصیل شده‌اند.
رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره)هندیجان با اشاره به برگزاری کلاس‌های دینی در دهه اول محرم برای خانواده‌های تحت پوشش عنوان کرد: درپایان این کلاس‌ها به هرخانوار مبلغ ۴۰هزار تومان هدیه اهداء شد.
153 مرکز ترک اعتیاد
اراک- خبرنگار کیهان: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: دراین استان 153 مرکز درمانی ترک اعتیاد، 106 مرکز دارویی و 31 مرکز اقامتی فعالیت دارند.
شاه محمدی افزود: دراستان مرکزی تنها یک مرکز اقامتی ترک اعتیاد برای زنان وجود دارد و بقیه آن متعلق به مردان است.
وی با اشاره به آمارهای موجود اظهار داشت: 58 درصد معتادان در سطح کشور و استان زیر 34 سال سن دارند و 37 درصد معتادان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا هستند.
تبدیل هندورابی به اکو موزه
کیش- خبرنگار کیهان: معاون فرهنگی و هنری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور، هندورابی را جزیره «اندیشه و طبیعت» دانست و گفت: زیرساخت‌های این جزیره باید با استفاده از مصالح بومی از آسیب‌ها مصون بماند و جزیره به یک «اکو موزه» تبدیل شود
حجت‌الاسلام محمدعلی زم افزود: اگر بازیابی کل جزیره کیش از ابتدا بر پایه تفکر و اندیشه یک منطقه اکو موزه‌ها شکل گرفته بود، امروز دهها هزار نفر در دنیا در صف متقاضیان بازدید از این منطقه قرار داشتنند.
وی اظهارداشت: اکوموزه یادمان زیست مردمانی معین با فرهنگ اصیل، معماری، لباس، آداب، اخلاق مشخص در روستا و یا خطه‌ای از سرزمین ایران است و اکوموزه می‌تواند چند برابر چاه‌های نفتی ارز آوری داشته باشد و فرصت‌های شغلی پایدار برای هموطنان بوجود آورد.
جزیره هندورابی با 22/8 کیلومترمربع درحد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان و در 28 کیلومتری کیش قرار دارد و دارای 83 نفر جمعیت ساکن که اکثریت آنها به شغل صیادی و غواصی امرار معاش می‌کنند. این جزیره دارای سواحل مرجانی و سایت‌های غواصی است.
نبود نظارت بر نانوایی ها
بناب- خبرنگار کیهان: فرماندار بناب گفت: عدم نظارت کافی بر واحدهای پخت نان باعث تخلف و پخت نان نامرغوب و در برخی موارد غیر بهداشتی شده است.
ولی الله فرج اللهی در جلسه کمیته آرد و نان شهرستان بناب افزود: درحالی که دولت سالانه 40 میلیارد ریال یارانه آرد در این شهرستان پرداخت می‌کند، مردم انتظار دارند نان مرغوب در سفره‌های خود داشته باشند که متأسفانه نبود نظم و نظام در برخی نانوایی‌ها مشکل ساز شده است.
وی با تأکید بر تشدید نظارت بر واحدهای نانوایی تصریح کرد: در نیمه اول امسال 50 پرونده تخلفاتی برای نانوایان تشکیل و به علت کم فروشی و عدم رعایت موازین بهداشتی به پرداخت 86 میلیون ریال جریمه محکوم شده‌اند.