kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
دانشگاه در جبهه - ۱۵۸

دانشجوی شهید محمد حاتمی


 شهید محمد حاتمی در سال 1342 در شهرستان همدان به دنیا آمد. دوران ابتدایی را در منزل به کمک برادرانش به پایان رساند. مقاطع راهنمایی و دبیرستان را در زادگاهش با موفقیت گذراند و بعد از اخذ دیپلم در رشته راه و ساختمان به خدمت مقدس سربازی رفت. دو سال بعد در آزمون سراسری دانشگاه‌ها شرکت نمود و در رشته نقشه‌برداری دانشگاه تبریز پذیرفته شد .
وی در سال 1364 ازدواج نمود ولی ازدواج هم نتوانست او را از دفاع مقدس دور کند. او پس از ماه‌ها ایثار و فداکاری در دی ماه 1365 در عملیات کربلای 5 درحالی‌که معاونت گردانی را به عهده داشت شیمیایی شد و به شهادت رسید.
در بخش‌هایی از وصیت نامه دانشجوی شهید «محمد حاتمی» می‌خوانیم:
آخر منزل من کجاست؟ که دل بر آنجا بندم وگرنه این دنیای چند روزه و این لذت‌های گذران و این عمر کوتاه لذتی ندارد. لذت ابدی آنجاست در جوار خدا. حیف نیست واقعا انسان به جوار خدا نرسد؟ حیف نیست تا بخاطر چند روز عمر بیهوده که علی(ع) آن را از آب دهان بز هم پست‌تر می‌داند دل به دنیا بندد؟ خدایا! این همه دلبستگی‌ها را که مرا از تو دور می‌کند از دلم بیرون کن. یک جمله نصیحت می‌کنم شما را. گرچه جایی که امام(ره) را داریم من چه نصیحتی به شما بکنم؟! فقط می‌گویم: ولی فقیه را تنها نگذارید که این دنیا پشیزی ارزش ندارد، چون به انسان‌های بزرگوار هم وفا نکرد.»