kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۰۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
ترجمه دیگری از «برو به جهنم»

وزیر بهداشت: سردار عَلَم، سردار قلم و سردار حرم درباره همه چیز اظهارنظر می‌کنند!


 در جدیدترین واکنش دولت به منتقدان، وزیر بهداشت در اظهاراتی قابل تأمل گفت: در کشور ما هر کسی اظهار نظری دارد، مثلاً یکی سردار عَلَم بوده نوحه می‌خواند و رئیس جمهور و مسئولان را زیر سؤال می‌برد؛ دیگری می‌شود سردار حرم و در همه حوزه‌ها اظهار نظر می‌کند؛ یکی نیز سردار قلم بوده و در همه حوزه‌ها حرفی دارد!
به گزارش فارس، سید حسن هاشمی در سی و سومین کنگره انجمن علمی روانپزشکی ایران اظهار داشت: بر اساس آمارهایی که موجود است 25 تا 26 درصد افراد جامعه اختلال رفتاری دارند و این مسئله نسبت به گذشته بیشتر شده است البته این موضوع نسبت به آمارهای جهانی نگران کننده نیست ولی از آنجایی که کشور ما یک کشور اسلامی و دینی بوده حتی این میزان آمار قابل قبول نیست.
رئیس جمهور: عده‌ای در هیئت دولت دچار اختلالات خلقی هستند
وزیر بهداشت تصریح کرد: بخشی از افرادی که اختلال روانپزشکی دارند مربوط به تصمیم‌گیرندگان کشور هستند و در جلسه هیئت وزیران بنده آمار اختلالات خلقی را در حضور آقای رئیس جمهور اعلام کردم و ایشان گفتند در این هیئت هم جمعی دچار این مشکل هستند.
هاشمی گفت: اگر تصمیم گیرنده دچار اختلال شود بسیار بدتر است و خدا نکند که در کشور رئیس جمهور، وزیر، وکیل و یا هر مدیری دچار اختلالات روانپزشکی یا خلقی شود.
وی با تأکید بر اینکه مشکل جدی امروز ما در کشور خودشیفتگی است و این مسئله در همه رده‌ها وجود دارد، گفت: زمانی که خودشیفتگی به مسئولان کشور ختم شود وضعیت بدتر است چرا که این مسئله عدم آرامش و اضطراب و افسردگی به همراه دارد.
با رأی مردم به روحانی
 آرامش در کشور برقرار شد
وزیر بهداشت گفت: خدا پدر آقای روحانی را بیامرزد که زمانی که مردم به آن رأی دادند آرامش در کشور برقرار شد(!) و امروز دارای آرامش نسبی هستیم. همچنین امیدواریم آرامشی که اکنون وجود دارد آرامش قبل طوفان انتخابات نباشد و دوستان مسائل را رعایت کنند.
هاشمی تصریح کرد: خودشیفتگی مسئولان کار دست مردم می‌دهد، در کشور ما هر کسی اظهار نظری دارد مثلاً یکی سردار عَلَم بوده(!) نوحه می‌خواند و رئیس جمهور و مسئولان را زیر سؤال می‌برد دیگری می‌شود سردار حرم و در همه حوزه‌ها اظهار نظر می‌کند(!) یکی نیز سردار قلم بوده و در همه حوزه‌ها حرفی دارد(!)
وی افزود: افرادی هم نیز بدون اطلاع در مورد تراریخته‌ها صحبت می‌کنند و این مسئله آرامش مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد البته این مسائل شایعاتی بوده که عمدتاً به غرض آلوده است!
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم سیاست‌گذاران، دولت، مجلس، خطبا، ائمه جمعه و هر کسی که در کشور تریبونی دارد زحمات شما روانپزشکان را زیاد نکند و اعصاب مردم را تحت تأثیر قرار ندهد، تهمت نزنند، اضطراب را تحمیل نکنند و اگر آبی برای شما نمی‌آورند کوزه را هم نشکنند تا شاهد کاهش اختلالات روانپزشکی باشیم.
وزیر بهداشت در حالی دست به تخریب سرداران کشور در حوزه‌های مختلفی از جمله عرصه اجتماعی، مطبوعاتی و مذهبی زده که نفوذ و عمق تأثیر آنان میان مردم غیر قابل انکار است و این در حالی است که هیچ کدام از شخصیت‌های شاخص ذره‌ای از امکانات مالی و سخت‌افزاری دولتی را در اختیار ندارند و چنین هجمه‌هایی قابل تأمل است.
بازی
 با روان مردم!
قاضی‌زاده هاشمی همزمان که به خودشیفتگی برخی مسئولان اعتراض می‌کند در اظهاراتی خودپسندانه ادعا کرده است که تا قبل از دولت یازدهم جامعه به شدت دچار تشویش و به هم‌ریختگی ذهنی بوده و با روی کار آمدن دولت یازدهم آرامش روانی به جامعه هبه شده است!
این در حالی است که به اعتقاد اکثر کارشناسان در طول سه سال و اندی عمر دولت فعلی نه تنها وعده‌های اساسی رئیس‌جمهور از جمله گشایش 100 روزه، رفع تحریم‌ها، رونق تولید، عبور از رکود، بهبود وضعیت اقتصادی مردم و... عملی نشده بلکه رسوایی‌هایی همچون برگشت مدیران اشرافی، بی‌تحرکی مدیران فرتوت بازنشسته به عرصه مدیریتی کشور، دفاع همه جانبه از اشرافیت و حقوق‌های نجومی برخی مدیران دولتی، دستگیری برخی حامیان دولت در رسانه‌ها و حتی یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و همچنین توجیه همه کاستی‌ها و نسبت دادن آنها به دولت قبل را نیز به بار آورده است و اوج بازی دولت با روان مردم زمانی بود که همه مشکلات کشور را به برجام گره زد و اکنون پس از گذشت حدود 10 ماه از اجرای برجام به اعتراف خود مسئولان دولتی «هیچ» اتفاقی در بهبود معیشت مردم نیفتاده است.
آقای وزیر؛ از خودتان
 شروع کنید
همچنین توصیه هاشمی به دیگران مبنی بر اظهارنظر نکردن در حوزه‌های غیرتخصصی در حالیست که خودش هم بارها در موارد متعددی از جمله برجام، دفاع تمام قد از مدیران نجومی، ملاقات با افراد مساله‌دارو... به اظهارنظر غیرمرتبط با حوزه مسئولیتش پرداخته در حالی که وی تنها یک چشم پزشک متخصص است.
ضمن اینکه رها کردن و عدم اطلاع‌رسانی صحیح و بعضا متناقض به مردم در مورد ضرر روغن پالم، پشت پرده‌های توصیه مسئولان برای تزریق واکسن آنفلوانزا، اجرای ناقص طرح تحول سلامت و پرداخت‌های نجومی به پزشکان به بهانه این طرح و حمایت از تولید و واردات محصولات پر خطر دستکاری شده ژنتیکی (تراریخته)، بخش دیگری از اهمال کاری و پرداختن پررنگ‌تر به حواشی سیاسی از سوی وزیر بهداشت دولت یازدهم است.
بخشی از نظرات مردم
 در مورد اظهارات هاشمی
پس از انتشار اظهارات وزیر بهداشت موجی از اعتراضات کاربران در فضاهای مجازی به راه افتاد که بخشی از آن را در ادامه می‌بینید.
* هر روز یه وعده و وعید به ملت می‌دهند و در نهایت می‌گویند سرداران حرم و قلم با روان مردم بازی نکنند!
*شما که سرداران تدبیر بودید چه گلی به سر مردم زدید اون یه ذره آرامش روانی رو هم که ملت داشتند توی این 4 سال ازشون گرفتید...
* ژنرال‌های کهنسال، بارها بازنشسته شدن، جز گفتن «تقصیر دولت قبل بوده و هست و خواهد بود»، چه گلی به سر مردم زده‌اند که این آقا اینقدر دور برداشته است؟  خودش جز پول پخش کردن بین پزشکان به اسم طرح تحول، چه گلی به سرمون زده است؟
* با این حقوق‌هایی که به معاونین خود می‌دهید مردم پریشان می‌شوند و بعد شما هم به عنوان وزیر دفاع می‌کنید که 100 میلیون چیزی نیست برای کسی که بیمارستان دارد و هیئت‌مدیره هست!
* مردم بیچاره هم اگر حقوقهای آنچنانی می‌گرفتند حتما مثل شماها می‌گفتند همه چی آرومه من چه قدر خوشبختم... واقعا متاسفم. پناه می‌برم به خدا از بستن دهان منتقدان.
* خود وزیر بهداشت در مورد برجام و مزایای اقتصادی اون بارها داد سخن در داده‌اند.
* آره خوب، اقتصاد را باید گذاشت برای ذخیره‌های نظام تا حسابی روبراهش کنند.
* اول یکی از خود ایشان سوال بفرمایند که رشته تحصیلی ایشان چی بوده که در همایش روانپزشکی، درباره روانپزشکی صحبت کرده؟ برادر من، اول یه سوزن به خودت بزن بعد...
* شما بهتره مشکل اون کارانه‌های چند صدمیلیونی و ثروتهای میلیاردی پزشکان را حل کنید بعد درباره سرداران علم و قلم و حرم ملت را نصیحت کنید! اتفاقا آرامش روانی مردم به خاطر  حقوقهای نجومی و دریافتهای میلیاردی پزشکان بهم خورده است و هر روز یک داستان از وزارتخانه محترمتان علم می‌شود!
* به گفته آقای پزشکیان تازه نه کسانی که از مخالفان دولت هستند، دریافت متخصصان ایرانی بیش از هفت برابر مشابه خودشون در آمریکا است. کشوری که بیشترین دستمزدها را داره. اینا هم احتمالا سردارهای پزشکی هستن جناب وزیر.
* اتفاقا سردارانی که به آنها اشاره کرده‌اید تلاش می‌کنند که امثال شماها مشکلات روانی برای مردم ایجاد نکنند و اگر آنها نباشند عوامل دولت کریمه‌تان اولا بیت‌المال را بیشتر غارت می‌کنند ثانیا کشور و منابعش را دو دستی تقدیم کدخدا می‌کنند.
* آقای وزیر چرا می‌خواهید مردم ایران را موش آزمایشگاهی محصولات تراریخته کنید در حالی که کشورهای اروپایی در مصرف این محصولات سخت‌گیری می‌کنند و روسیه نیز کلا واردات آن را ممنوع کرده و در آمریکا نیز مخالفان فراوانی دارد. لطفا به خاطر سود چند دلال جان نسل‌های آینده را در دستان بیگانگان قرار ندهید.
* آقای هاشمی عزیز در صحبت‌ها و رفتارهای جنابعالی هم رگه‌هایی از خودشیفتگی نمایان است. مراقب باشید!!
* حالا خود این پریشان‌گویی‌ها در کدام حوزه است؟ و چه ارتباطی به طبابت دارد؟