kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸

حوادث کوتاه از کشور


    حمل تریاک با کامیونت
سرویس شهرستان: فرمانده انتظامی استان بوشهر اظهار داشت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر این استان موفق شدند 605 كيلوگرم ترياك از يك دستگاه خودرو ايسوزو در يكي از محورهاي مواصلاتي استان بوشهر کشف کنند.
سرتیپ حیدر عباس‌زاده با اشاره به جاسازي ماهرانه مواد مذکور در اين خودرو ، افزود: اين محموله از يكي از استان هاي جنوبي كشور بارگيري و براي ترانزيت وارد استان بوشهر شده بود.
فرمانده انتظامي استان بوشهر تصريح کرد:ماموران در اين رابطه دو قاچاقچي را دستگير و جهت سير مراحل قانوني به مرجع قانوني منتقل کردند.
دستگیری سارقان حرفه‌ای
یزد - خبرنگارکیهان: فرمانده انتظامی شهرستان یزد گفت: با توجه به سرقت‌های متعدد منزل، موتورسیکلت و مغازه در سطح این شهر ستان بررسی موضوع در دستور کارماموران قرار گرفت
 سرهنگ «منوچهر نصیری» افزود: بررسی‌های انجام شده از صحنه‌های سرقت نشانگر این بود که همه سرقت‌ها توسط یک باند حرفه‌ای و با برنامه‌ریزی خاصی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: مأموران پلیس با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس در محل‌های از پیش تعیین شده یکی از عاملان این سرقت‌ها را شناسایی و دستگیر و با اعترافات وی، سه نفر دیگر از همدستانش نیز دستگیر شدند.
نصیری با اشاره به اعتراف متهمان به 41 فقره سرقت، خاطرنشان کرد: سارقان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
قاچاق گازوئیل با 8 خودرو
مهرستان - خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی مهرستان گفت: ماموران این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری و گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی و نقاط آلوده مهرستان، تعداد هشت دستگاه خودروی سبک را متوقف کردند.
سرهنگ علیرضا یوسفی افزود: در بازرسی‌های انجام شده از این خودروها 15 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد.
وی با بیان اینکه قاچاقچیان سوخت دستگیر و خودروهای آنان توقیف شد اظهارداشت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
توقیف 4 دستگاه خودرو
ایرانشهر - خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: مأموران یگان‌های تکاوری این فرماندهی مستقر در ایست و بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) حین کنترل خودروهای عبوری طی چند مرحله موفق به کشف مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق شامل قطعات فنی یخچال، لوازم خانگی، 200 کیلوگرم برنج و غیره جمعاً به ارزش یک میلیارد و 650 میلیون ریال شدند.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان افزود: در این ارتباط 6 متهم دستگیر، دو دستگاه اتوبوس و یک دستگاه تریلر ویک دستگاه کامیون توقیف شدندوی اظهارداشت: متهمان به همراه کالاهای مکشوفه با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
واژگونی مرگبار
یزد - خبرگزاری فارس: یک خودروی سواری پژو حامل 11 تبعه غیرمجاز افغانستانی بود که در محور نایین ـ اردکان واژگون شد.
در این حادثه دو نفر از اتباع افغانستانی در دم جان خود را از دست دادند و بقیه مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند.
این پرونده توسط پلیس اردکان در دست بررسی است و علاوه بر بررسی عامل تصادف، حمل و نقل غیرمجاز اتباع خارجی را نیز پیگیری خواهد کرد.
لاستیک قاچاق به مقصد نرسید
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی بندر‌لنگه گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر تردد یک دستگاه تریلر حامل کالای قاچاق در محور «خمیر - لنگه»، پیگیری موضوع به‌ صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.سرهنگ محمود حافظی افزود: ماموران حین گشت‌زنی در این محور، تریلر مذکور را شناسایی و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.وی بیان کرد: در بازرسی از تریلر، 97 حلقه لاستیک انواع خودروهای سبک و سنگین قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال کشف و یک متهم در این زمینه دستگیر و مقامات قضایی تحویل شد.
شکار صیادان متخلف
سنندج- ایرنا: رئیس‌اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بانه گفت: در پی گزارش مردمی مبنی بر صید ماهی با موتور برق در اطراف رودخانه «تاژان» مأموران یگان حفاظت محیط زیست بانه به محل اعزام شدند.
محمددلسوز میرزایی افزود: ماموران یگان حفاظت این اداره توانستند 3 صیاد متخلف را دستگیر کرده و دستگاه موتور برق و لاشه 40 قطعه ماهی را از آنها کشف و ضبط کنند.
به گفته وی، صیادان متخلف تحویل مراجع قضایی شدند.
انهدام باند سرقت
خرم‌آباد- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی لرستان گفت: اعضای باندی که در استان‌های لرستان، مرکزی و چند استان دیگر فعالیت می‌کردند پس از سرقت خودروها و رها کردن آنها در محل‌های خاص، تحت عنوان یابنده خودروی مسروقه با صاحبان آنها تماس گرفته و پس از دریافت مبلغ سه میلیون تومان به عنوان مژدگانی از آنان اخاذی می‌کردند.سرهنگ عباس نظری افزود: اعضای باند دستگیر شده و به جرایم ارتکابی اقرار کرده‌اند.
کشف بخارشوی قاچاق
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان «شهرضا» گفت: مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید «امامی» شهرستان «شهرضا» حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
سرهنگ حمید امیرخانی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو یک محموله بخارشوی قاچاق، فاقد هر گونه مدارک گمرکی کشف شد.
وی افزود: ‌ارزش این محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه چهار میلیارد ریال اعلام شده است.امیرخانی اظهار داشت: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
کشف 118 کیلو مواد مخدر
شیراز- ایرنا: معاون فرماندهی انتظامی فارس گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس با انجام اقدامات اطلاعاتی و تعامل سازنده با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد، موفق به شناسایی یک قاچاقچی مواد مخدر شدند.
سرهنگ محمد جعفر فولادی ادامه داد: مأموران با رصد فعالیت‌های این فرد متوجه شدند وی یک محموله مواد مخدر را در کامیون بنز جاسازی کرده و قصد انتقال آن را به استان‌های مرکزی کشور از طریق جاده‌های استان فارس دارد.وی گفت: مأموران موفق شدند این خودرو را در جاده شیراز به سمت اصفهان مشاهده و متوقف کنند.
تولایی افزود: ضمن دستگیری راننده در بازرسی از خودرو 51 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که در خودرو جاسازی شده بود کشف شد.وی اظهار کرد: در شیراز نیز مأموران یگان امداد هنگام گشت‌زنی در یکی از خیابان‌های واقع در شمال شهر شیراز، به یک دستگاه خودرو پژو 405 شک کردند و زمانی که قصد متوقف کردن آن را داشتند، راننده بدون توجه به فرمان ایست مأموران اقدام به فرار کرد.وی گفت: پس از مسافتی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و راننده دستگیر و در بازرسی از خودرو 67 کیلوگرم شیره تریاک کشف شد.