kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۸۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
ابوالقاسم طالبی، کارگردان «یتیم‌خانه ایران»:

عده‌ای در داخل از ساخت فیلم ضدانگلیسی ناراحت می‌شوند!(اخبار ادبی و هنری)

کارگردان «یتیم‌خانه ایران» گفت که وقتی یک فیلم ضدانگلیسی ساخته می‌شود، عده‌ای در داخل کشور ناراحت می‌شوند.


ابوالقاسم طالبی در کارگاه انتقال تجربه جشنواره مقاومت اظهار داشت: بسیاری من را تهدید کردند که فیلم‌های انقلابی، ضدصهیونیستی و ضدانگلیسی نسازم. اما من به حرف آنها گوش نمی‌کنم. در این چند سال اخیر سه تریلر ساخته‌ام، به کجا چنین شتابان، قلاده‌های طلا و یتیم‌خانه ایران که هر 3 اینها نشان داده است که انگلیس قصد بر هم زدن آرامش کشور ما را دارد و جنایت آنها را نشان داده است.
این کارگردان تصریح کرد: برخی فیلم «قلاده‌های طلا» را نپسندیدند، اما برخی ماموریت داشتند که آن را بکوبند. برخی افراد بعد از اکران فیلم قلاده‌های طلا نزد من آمدند و از من حلالیت طلبیدند و گفتند ما فیلم تو را ندیده نقد کرده‌ایم.
طالبی درباره فیلم «یتیم‌خانه ایران» اظهار کرد: برای این فیلم ما خاطرات سربازان انگلیسی آن زمان را که به جا مانده بود جمع‌آوری کردیم و از 160 کتاب بهره گرفتیم. ساخت فیلم یتیم‌خانه ایران پنج سال به طول انجامید که بیشتر زمان آن صرف مطالعه و تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات شد. مطمئن هستم برخی شروع به جوسازی برای این فیلم می‌کنند چرا که این فیلم در وهله اول انقلابی است و از همه مهم‌تر ضدانگلیس است. البته این موضوع طبیعی است مگر می‌شود فیلمی ساخته شود که در آن جنایات انگلیس به نمایش در آید و عده‌ای ناراحت نشوند.