kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۸۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷

اختتامیه چهاردهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در بندرعباس برگزار شد

مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در بندرعباس برگزار و در این مراسم از برگزیدگان چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی از سوی رئیس رسانه ملی و با حضور مقامات و مسئولان استانی تجلیل شدند.


علی عسکری، رئیس صداوسیما در این مراسم، با بیان اینکه برکت امام حسین می‌تواند در تمام عرصه‌ها مددکار و یار ما باشد، گفت: امام راحل با نام مبارک حسین انقلاب و رژیم طاغوت را سرنگون و نظام اسلامی را برپا کرد و با نام حسین کشور ما ایستاده و مقاومت کرده و در حال تبدیل شدن به قدرتی منطقه‌ای و جهانی هستیم و هر روز قدرت ایران به برکت حماسه حسینی رشد پیدا کرده است.
وی اظهار داشت: مداحان حسینی که این حماسه بزرگ را روایت‌گری می‌کنند، موجب بصیرت افزایی در جامعه می‌شوند.
آیت‌ الله غلامعلی نعیم‌‌آبادی، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این مراسم گفت: پیرغلامان در ماه محرم باید پیام‌های امام حسین(ع) که ناب‌ترین و باارزش‌ترین پیام‌هاست را جهت ترویج دین مبین اسلام و ارزش‌های ناب محمدی به گوش بشریت برسانند.
جاسم جادری، استاندار همدان نیز اظهار داشت: در این اجلاس صدها خادم حسینی از کشورمان و 35 نفر از 17 کشور زیر پرچم حسینی گرد هم آمدند.
نظام اسلامی جانشین دبیر چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی گفت: در این دوره از اجلاس مداحانی از کشورهای نیجریه، افغانستان، عراق، ترکیه، ‌هندوستان، پاکستان، قطر، لبنان و علمایی از جامعه‌‌المصطفی حضور داشتند.این اجلاس سال آینده در اصفهان برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسین العماد از کشور یمن، بوس اوتس از ترکیه، شیرزاد عبدالولی از افغانستان، نذیر رهبر از کشور هندوستان، سید عبدالعزیز عبدالموسوی از عراق از خادمان حرم امام حسین(ع)، علی الجراح از عراق، شهرزاد دوربین از کشور سوریه، محمد جاوید نوروز زاده افغانستان، سید نوسنی از کشور هندوستان، حسن حسن از بعلبک لبنان از برگزیدگان خارجی اجلاس چهاردهمین بودند.همچنین از موبد رستم کاوسیان زاده از موبد (آتشکده زرتشتیان) یزد، ماموستا محمدامین میرزایی زاده از کردستان و مولوی محمد صدیق فهیمی از علمای اندیشمند هرمزگان نیز در مراسم اختتامیه این اجلاس تجلیل شد. در بخش انتهایی این مراسم نیز با پخش کلیپی از خطیب ملی عاشورایی، آیت‌الله مصطفوی مسن‌ترین پیر غلام حسینی با 123 سال سن به عنوان چهره ماندگار اجلاس پیرغلامان حسینی تجلیل و نشان تجلیل از این پیر غلام حسینی به نمایندگی به فرزندش اهدا شد.
در این مراسم، انیمیشن ناسور عصر پنجشنبه در اختتامیه چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی در بندرعباس ساخته کیانوش دالوند با موضوع وقایع روز عاشورا رونمایی شد.