kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۷۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
حجت‌الاسلام مصلحی‌:

ولیعهد عربستان در مذاکره بر سر سوریه به ما گفت با تمام هستی علیه انقلاب اسلامی می‌جنگیم

وزیر سابق اطلاعات گفت: در مذاکراتی که در موضوع سوریه با سعودی‌ها داشتیم نایف ولیعهد عربستان به ما گفت با تمام هستی با انقلاب اسلامی می‌جنگیم‌.



به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در مسجد محمدیه تهران با اشاره به اینکه عده‌ای درخواست کردند «درباره سوریه با عربستان مذاکره کنیم‌» گفت:  با گذشت زمان جلساتی در شورای امنیت ‌ملی برگزار شد و تصمیم بر این گرفتند که گروهی به عربستان رفته و مذاکراتی انجام دهند‌، تصمیم گرفته شد که بنده را به عنوان سرگروه بفرستند.
حجت‌الاسلام مصلحی خاطرنشان کرد‌: زمانی که برای مذاکره به عربستان رفته بودم نایف ولیعهد وقت عربستان بود و بنده با وی گفت‌وگوهایی انجام دادم‌، وی گفت که آل ‌سعود در دوران جنگ صدام با ایران‌، بیش از 40 میلیارد دلار به صدام کمک کرده بود. همچنین براساس اسنادی که داریم کشورهای حوزه خلیج فارس بیش از 70 میلیارد دلار به صدام کمک کرده بودند و نایف گفت که آل ‌سعود با تمام هستی با انقلاب اسلامی می‌جنگد.
وی درباره تبادلات علمی اروپا و آمریکا با ایران و اشتباه برخی مسئولین در این زمینه تصریح کرد‌: اخیرا گروهی در پوشش هیئت علمی از خارج کشور برای بازدید از دانشگاه تهران و تبادلات علمی به ایران آمده بودند‌، برخی دوستان بررسی کرده و متوجه شدند که این گروه علمی از کارشناسان کارکشته سیاسی CIA بوده و به عنوان گروه علمی به داخل کشور آمده بودند!
حجت‌الاسلام مصلحی در پایان خاطرنشان کرد: سناتور آمریکایی وارد ایران می‌شود و سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید که ما از این موضوع اطلاعی نداشته‌ایم.