kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۷۸۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب:

217 شهر از تنش آبی در سال جاری خارج شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: تعداد شهرهای دچار تنش آبی از 517 مورد سال گذشته به زیر 300 شهر رسیده است.




حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌های تامین آب سال 96 آماده شده است؟ اظهار کرد: بعد از 31 تیرماه که پیک گرما پشت سر گذاشته شد وضعیت تامین آب در بسیاری از شهرها و روستاهای کشور مناسب‌تر است و ما در حال حاضر در حال آماده کردن خود برای فصل تابستان سال آینده هستیم.
وی تاکید کرد: منتظر هستیم که شرکت مدیریت منابع آب ایران برنامه‌های سال آبی 95-96 را اعلام کند و ما بر اساس این اعلام و بر اساس کمبود آب یا احیانا نبود آب در برخی از نقاط آب شهری و روستایی کشور برنامه‌ریزی کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: به عنوان مثال اگر زاینده‌رود بارش مناسبی نداشته باشد در خصوص چگونگی تامین آب بر اساس سیاست‌های وزارت نیرو برنامه‌ریزی خواهیم کرد یا اگر بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی که ما امسال پاییز نرمال را از لحاظ بارش خواهیم داشت برنامه‌ریزی می‌کنیم که ببینیم به چه شیوه‌ای می‌توانیم تامین آب شهرها را انجام و مدیریت کرد.
جانباز در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه تعداد شهر دارای تنش آبی داریم، گفت: در حال حاضر به زیر 300 شهر رسیده است، اما قبلا حتی به 517 شهر نیز رسیده بود.