kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۷۷۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴

حوادث کوتاه از کشور


    مرگ کودک 5 ساله در آتش سوزی پراید
کاشان- ایرنا: رئیس‌مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کاشان گفت: بر اثر آتش سوزی یک دستگاه خودروی پراید در آزاد راه کاشان – قم، کودکی پنج ساله گرفتار شعله‌های آتش شد و بر اثر شدت جراحات در صحنه حادثه فوت کرد.
سید محمد حسین مکی افزود: در این حادثه که صبح جمعه رخ داد، پدر و مادر این کودک نیز که دچار سوختگی بالای 70 درصد شده بودند به بیمارستان شهید بهشتی کاشان اعزام شدند .
به گفته وی علت وقوع حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.
دستگیری عاملان تیراندازی در سراوان
زاهدان- پایگاه اطلاع رسانی پلیس: فرمانده انتظامی سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش ماموران انتظامی این شهرستان، سه نفر عامل تیراندازی به یک خودرو که باعث ایجاد ناامنی و جراحت سه نفر شده بودند، با 14 قبضه سلاح و تجهیزات دیگر دستگیر شدند.
سرهنگ احسان‌علی آذرپودینه افزود: در پی تیراندازی افراد مسلح ناشناس در روز 31 شهریور امسال به سمت یک دستگاه خودروی پژو عبوری که منجر به مجروح شدن سه نفر از سرنشینان شده بود، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
آذرپودینه گفت: ماموران پلیس با اشراف اطلاعاتی و پایش‌های تخصصی یکی از افراد مرتبط با تیراندازی را شناسایی و او را در حالی که با یک دستگاه خودرو در حال تردد بود به همراه یک قبضه سلاح گرم و مهمات دستگیر کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از منزل متهم 13 قبضه سلاح کلاش، یک قبضه سلاح‌گرینوف، چهار دستگاه بی‌سیم دستی، یک جلیقه ضد گلوله کشف و دو همدست وی را نیز دستگیر کردند.
12 کشته در تصادف خودروهای قاچاق
زاهدان- ایرنا: رئیس‌پایگاه اورژانس سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: صبح پنجشنبه برخورد دو دستگاه خودروی تویوتا وانت حامل مواد سوختی قاچاق و اتباع غیرمجاز افغان در 90 کیلومتری جاده سراوان- خاش 12 کشته و 11 زخمی برجا گذاشت.
مراد بخش همتی با بیان اینکه خودروی حامل موادسوختی قاچاق به محض برخورد آتش گرفته و دو سرنشین آن در دم کشته شدند، افزود: پنج نفر از اتباع افغان حامل یکی دیگر از خودروها در صحنه تصادف کشته و پنج نفر دیگر نیز در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند. بنا بر برخی خبرهای تأیید نشده دو نفر دیگر از زخمی‌ها نیز جان خود را از دست داده‌اند.
مرگ 2 موتور سوار
قم- فارس: رئیس‌مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: شامگاه پنجشنبه بر اثر تصادف موتور سیکلت در دو نقطه از شهرقم دو نفر جان خود را از دست دادند.
محمدرضا حسنی افزود: در حادثه اول در ابتدای اتوبان قم ـ تهران، برخورد شدیدی بین موتورسیکلت و پراید رخ داد که منجر به فوت در دم راکب موتورسوار 35 ساله شد.
به گفته حسنی، حدود 20 دقیقه بعد از این حادثه، برخورد شدیدی بین یک موتورسیکلت دیگر با خودروی ون در بلوار زائر اتفاق افتاد که در این حادثه نیز راکب موتورسوار به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داد.
واژگونی اتوبوس
مشهد- ایرنا: معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد گفت: 33 نفر بر اثر حادثه واژگونی اتوبوس در مسیر چناران به مشهد مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.
مهدی رضایی با بیان اینکه این اتوبوس روز جمعه به علت نامعلومی در کیلومتر 30 پل موسوم به کمربند سبز از مسیر منحرف و واژگون شد، افزود: تعدادی از مسافران داخل خودرو محبوس شده بودند که با تلاش امدادگران به بیرون منتقل شدند.
18 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد
ورامین- فارس: سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران از کشف بیش از 18 هزار لیتر سوخت قاچاق در ورامین خبر داد.
فرج‌الهی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی مواد سوختی قاچاق در ورامین رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس محل‌های مورد نظر شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی مورد بازرسی قرار گرفت.
به گفته وی، در بازرسی از محل، 18 هزار لیتر مواد سوختی قاچاق از نوع نفت کوره کشف و در این زمینه دو نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضائی شدند.
درگیری خونین اهالی روستا با پیمانکار
اهواز- ایرنا: فرماندار مسجدسلیمان گفت: صبح پنجشنبه تعدادی از اهالی روستای عنبر این شهرستان با پیمانکار و کارگرانی که در یک طرح در این روستا مشغول به کار هستند درگیر شدند که در این درگیری یکی از اهالی روستا کشته شد.
علیرضا گوروئی افزود: طرحی که در این روستا در حال انجام است با مناقصه به این پیمانکار واگذار شده است و اهالی این روستا معترض بودند که باید از اهالی این منطقه برای کار در این طرح استفاده می‌شد و همین موضوع باعث درگیری بین اهالی روستا با کارگران و پیمانکار شد.
باند سارقان موتورسیکلت به دام افتادند
پاکدشت- فارس: فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت از دستگیری باند سارقان موتور سیکلت در این شهرستان خبر داد.
سلمان آدینه‌وند گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در سطح حوزه، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت و مأموران موفق به شناسایی سه مظنون شدند.
آدینه‌وند افزود: پس از تحت نظر گرفتن مظنونان به ‌صورت نامحسوس، مشخص شد که سارقان پس از سرقت موتورسیکلت‌های سنگین از حوزه تهران و اطراف آن، آنها را برای فروختن و اوراق کردن به شهرستان پاکدشت انتقال می‌دادند.
وی با بیان اینکه مأموران پس از هماهنگی با مقام قضایی طی اقدامی غافلگیرانه موفق به دستگیری سه نفر در مخفیگاهشان شدند، تصریح کرد: دو نفر از متهمان در بازجویی‌ها به سرقت و نفر سوم نیز به عنوان مالخر به جرم خود اعتراف کردند.
محکومیت 900 میلیون ریالی قاچاقچیان
ارومیه- فارس: رئیس‌اداره تعزیرات حکومتی مهاباد از صدور محکومیت 959 میلیون ریال برای قاچاقچیان در دو پرونده خبر داد.
عبداله رسولی گفت: مأموران انتظامی مهاباد در بازرسی از یک خودروی سواری مقدار 172 طاقه پارچه خارجی کشف و ضبط کردند که متهم این پرونده قاچاق علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت 336 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
وی افزود: همچنین مأموران در بازرسی از خودروهای عبوری از یک دستگاه خودرو تعداد 286 دستگاه گوشی تلفن همراه را به ظن قاچاق کشف و ضبط کردند که در تعزیرات حکومتی میاندوآب متهم پرونده علاوه بر ضبط کالا به پرداخت 623 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
کشف 38 کیلو گرم تریاک در ویلا
ساری – ایرنا: فرمانده انتظامی محمود آباد از کشف 38 کیلو گرم ماده مخدر تریاک در یک ویلای اجاره‌ای در بخش سرخ رود این شهرستان خبر داد .سرهنگ زمان شالیکار گفت: اعضای این باند چهار نفره که اهل و ساکن استان‌های شرقی کشور هستند، با اجاره ویلا در روستای درویش‌آباد، اقدام به انتقال مواد مخدر به شهرستان محمود آباد و توزیع آن می‎کردند.
وی افزود: از اعضای این باند یک دستگاه خودرو نیز کشف و ضبط شد.