kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۷۰۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
معاون اول قوه قضاییه در دیدار با دادستان عمان:

آتش‌افروزی غربی‌ها در کشورهای مسلمان دامن خودشان را می‌گیرد

معاون اول قوه قضاییه گفت: آتشی که امروز غربی‌ها در کشورهای اسلامی افروخته‌اند عاقبت روزی دامن خودشان را گرفته و آنها را می‌سوزاند.


به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای دیروز در دیدار با حسین‌بن‌علی الهلالی دادستان کل کشور عمان گفت: ما امیدواریم به لحاظ روابط خوب فی‌مابین بتوانیم در مسائل قضایی نیز ارتباط خوبی برقرار و در جهت تبادل اطلاعات و تجارب قضایی عمل کنیم.
معاون اول دستگاه قضا تصریح کرد: یکی از گرفتاری‌های امروز دنیا آتشی است که کشورهای نظام سلطه ایجاد کرده‌اند و بسیاری از کشورهای دنیا و کشورهای اسلامی دچار آن هستند.
وی گفت: متأسفانه اقدامات غربی‌ها در جنگ‌افروزی در یمن و لیبی و سوریه باعث شده تا حتی در برخی موارد کشورهای غیراسلامی هم گرفتار باشند.
محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: البته آتشی که سلطه‌گران جهان افروخته‌اند به زودی دامن خود آنها را خواهد گرفت و آنها را می‌سوزاند.
وی افزود: امروز باید از دستگاه قضایی کشورهای مختلف پرسید شما که وظیفه‌تان مجازات ظالمان است پس در مقابل سلطه‌گران و جنگ‌افروزان چه کرده‌اید و چرا آنها را مجازات نمی‌کنید.
معاون اول قوه قضاییه به موضوع حقوق بشر اشاره کرد و گفت: امروز متأسفانه حقوق بشر به یک ابزار در دست سلطه‌گران تبدیل شده و هرجایی که باب میل آنهاست از آن استفاده می‌کنند تا اهداف خود را به پیش ببرند.
وی ادامه داد: این در حالی است که در واکنش به برخی کشورهای سلطه‌گر منطقه نظیر فجایعی که آل سعود در یمن انجام می‌دهند سکوت کرده‌اند.
اژه‌ای: هما هودفر با وثیقه 500 میلیونی
 آزاد شد!
معاون اول قوه قضاییه از صدور وثیقه 500 میلیون تومانی برای هما هودفر خبر داد.
به‌گزارش فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در جمع خبرنگاران درباره روند آزادی هما هودفر گفت: این فرد در مرحله اول تحقیقات، بازپرس پرونده برایش قرار وثیقه 150 میلیونی صادر کرده بود اما در مرحله دادگاه قاضی این وثیقه را افزایش داده و به رقم 500 میلیون تومان رساند.
وی افزود: در این پرونده با توجه به برگزاری جلسات دادگاه، متهم توانست با تامین قرار وثیقه از زندان آزاد شود و منتظر صدور حکم بود.
معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: طبیعتاً هر متهمی که دادگاه با پذیرش قرار وثیقه‌اش موافقت می‌کند آزاد می‌شود و بعد از آن هم اگر بخواهد از کشور خارج شود دو حالت دارد یا اینکه ممنوع‌ الخروج است یا اینکه ممنوع‌الخروج نبوده و می‌تواند از کشور خارج شود.
اژه‌ای گفت: اگر فردی ممنوع‌الخروج باشد می‌تواند با هماهنگی‌ مقام رسیدگی‌کننده به پرونده و کسب موافقت وی از کشور خارج شود.
وی اضافه کرد: درخصوص این فرد، به طور قطع یا ممنوع‌‌الخروج نبوده یا اگر بوده توانسته است موافقت قاضی را اخذ کند. وی در پاسخ به این سؤال که آیا آزادی هودفر ربطی به سفر دادستان کل عمان به ایران داشته یا خیر گفت: نه این دو موضوع با هم بی‌ارتباط هستند.
پیش از این یک مقام آگاه اعلام کرده بود که هما هودفر با هیچ فردی تبادل نشده است در حالی که در برخی محافل خبری عنوان شده بود که قرار است کشور کانادا در قبال هودفر، محمدرضا خاوری را به ایران پس دهد.
گفتنی است، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز دوشنبه با اعلام آزادی هما هودفرد گفته بود: این استاد بازنشسته دانشگاه‌های کانادا که بر اساس برخی اتهامات در ایران بازداشت بود به‌ دلایل «انسان‌دوستانه از جمله بیماری»، آزاد شد و از طریق کشور عمان به کانادا بازگشت.
ظاهراً صرف نظر از آزادی هودفر به علت انسان دوستی یا گرفتن وثیقه 500 میلیونی، خیلی نباید امیدی به بازگشت وی برای ادامه بررسی پرونده‌ای که هنوز مفتوح است داشت، چرا که به احتمال قوی وثیقه‌ای با این مبلغ موجب بازگشت چنین فردی نمی‌شود و به نظر می‌رسد اگر اتهامات وی جدی بوده که منجر به صدور وثیقه 500میلیونی شده است، بهتر بود تا صدور نهایی حکم قضایی آزاد نمی‌شد.