kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱

نمایشگاه عکس عکاسان عراقی درباره ایران برپا شد(اخبار ادبی و هنری)

نمایشگاه عکس‌های عکاسان عراقی از ایران در شهر کوت عراق برگزار شد.



درحالی که برخی از عکاسان ما با هدف کسب جوایز از محافل غربی، اقدام به ارائه عکس‌هایی تحریف‌آمیز و مملو از سیاهی از ایران به خارج از کشور می‌کنند، این بار گروهی از عکاسان عراقی با برگزاری یک نمایشگاه عکس، علاقه خود به کشورمان را نشان دادند.
نخستين نمایشگاه عكاسان عراقي با عرضه 60 عکس از 22 هنرمند که به ایران سفر کرده بودند، در شهر کوت استان واسط عراق گشايش يافت.
استاندار واسط و تنی چند از معاونان وی و مقامات محلی شهر کوت، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشتند.
مالک خلف استاندار واسط در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: مردم این استان علاقمندی بسیاری به جمهوری اسلامی ایران و مردم آن داشته و به لحاظ قرابت مرزی نیز فاصله نزدیکی با استان‌های مرزی ایران دارند.
وی همچنين، در مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی الفرات اظهار كرد: سفر عکاسان استان‌های عراق به ایران و عکاسی از اماکن مختلف این کشور نشان از اشتراکات مختلف فرهنگی و هنری و روابط حسنه بین هنرمندان و مردم دو کشور است.
وی در ادامه افزود: از مسئولین ایرانی تقاضا داریم دفتر فرهنگی در واسط راه‌اندازی و تأسیس كنند تا همکاری‌های فرهنگی و هنری نسبت به گذشته افزایش یابد.