kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۶۸۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳

کشف بیش از 2 تن موادمخدر در 3 استان

بیش از دو تن مواد مخدر در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و تهران کشف شد.


سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گقت و گو با فارس از کشف یک تن و 363  کیلوگرم موادمخدر در درگیری مأموران پلیس با قاچاقچیان مسلح در ارتفاعات ایرانشهر خبر داد.
وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر در نتیجه اشراف اطلاعاتی دقیق از انتقال یک محموله سنگین موادمخدر از مناطق مرزی و دپوی آن در دو نقطه کوهستانی این شهرستان توسط یک باند بزرگ از قاچاقچیان مسلح، مطلع شدند.
رحیمی ادامه داد: پس از شناسایی محل دپوی مواد مخدر و حضور مأموران در آن منطقه، قاچاقچیان که از حضور یگان‌های پلیس غافلگیر شده بودند به صورت مسلحانه با مأموران درگیر شده و پس از یک ساعت و نیم درگیری با به جا گذاشتن محموله مواد مخدر و استفاده از کوهستانی بودن منطقه از محل متواری شدند.
وی ادامه داد: مأموران در پاکسازی منطقه، دو محموله تریاک به وزن یک تن و 363 کیلوگرم را که به طرز ماهرانه‌ای در لای خار و خاشاک جاسازی شده بود کشف کردند. سردار رحیمی با اشاره به شناسایی اعضای این باند بزرگ توسط پلیس، خاطرنشان کرد: تلاش‌های گسترده برای دستگیری این قاچاقچیان با جدیت ادامه دارد.
کشف نیم تن مواد مخدر در جیرفت
دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: 526 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان کشف و ضبط شد.
به گزارش ایرنا، مجید رستمی افزود: ماموران اطلاعاتی و انتظامی شهرستان جیرفت این مقدار مواد مخدر را که در یک دستگاه خودرو وانت سایپا جاسازی شده بود، کشف کردند.
وی گفت: ماموران عصر سه شنبه براساس گزارش های اعلام شده از عبور یک دستگاه خودرو حامل مواد مخدر به صورت مسلحانه مطلع شدند و پس از آن اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی مسیر تردد قاچاقچیان انجام شد و پس از شناسایی مسیر تردد قاچاقچیان، این محور مورد کنترل ماموران اطلاعاتی و انتظامی شهرستان قرار گرفت که در یک اقدام ضربتی، خودرو حامل مواد مخدر متوقف و راننده آن دستگیر شد. وی گفت: مواد مخدر از مسیر زهکلوت در شهرستان رودبار جنوب وارد شهرستان جیرفت شده و قرار بود به استان فارس حمل شود. رستمی بیان کرد: مواد مخدر کشف شده به همراه متهم به مراجع قضایی تحویل داده شد و پرونده در دست رسیدگی است.
کشف 440 کیلو تریاک و حشیش
 در جنوب تهران
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت نیز از کشف 163 کیلو تریاک و 277 کیلو گرم حشیش از یک دستگاه خودروی پژو در جنوب پایتخت خبر داد.
سرهنگ محمد بخشنده گفت: در پی دریافت گزارش و شکایات مردمی مبنی بر اینکه فردی به نام  قنبر با همکاری همدستش به نام شهرام در قاچاق و ترانزیت مواد مخدر فعالیت گسترده‌ای دارند؛ پرونده ای در این رابطه تشکیل و به صورت ویژه در دستور کار ماموران پایگاه دهم این پلیس قرار گرفت.
این مقام ارشد انتظامی در پلیس پایتخت افزود: بلافاصله تیمی از ماموران مجرب پلیس مبارزه با مواد مخدر مسئولیت رسیدگی به پرونده را بر عهده گرفته و تحقیقات گسترده خود را آغاز کردند، آنان از طریق اقدامات اطلاعاتی و با بکارگیری شیوه‌های نوین پلیس اطلاع یافتند نامبردگان به تازگی مقادیری موادمخدر را از شرق کشور خریداری و قصد دارند تا با یک دستگاه خودروی 405 آن را به تهران انتقال دهند.
بخشنده تصریح کرد: اکیپ های عملیاتی ماموران مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با هماهنگی مقام قضائی، سوم مهر ماه به محورهای مواصلاتی منتهی به تهران اعزام و پس از چندین ساعت گشت‌زنی نامحسوس سرانجام خودروی مورد نظر را در حسن آباد مشاهده و نسبت به دستگیری متهمان اقدام کردند. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب با بیان اینکه متهمان به محض مشاهده ماموران و بدون توجه به فرمان ایست بر سرعت خود افزوده و از محل متواری شدند، افزود: با فرار متهمان عملیات تعقیب و گریز آغاز و در نهایت دقایقی بعد ماموران موفق شدند طی عملیاتی قاچاقچیان را دستگیر کنند.
سرهنگ بخشنده خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودرو توقیفی 163 کیلوگرم تریاک و 277 کیلوگرم حشیش کشف و متهمان به همراه مواد کشف شده به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ منتقل شدند.