kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۳۲۴
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

کمبود تخت بیمارستانی در لرستان حاد است

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عقب‌ماندگی لرستان از لحاظ تخت بیمارستانی بسیار حاد است.


خرم‌آباد - خبرنگار کیهان:

دکتر محمد آقاجانی در سفر به خرم‌آباد افزود: اکنون نرم کشوری تخت‌های بیمارستانی 1/6 به ازای هزار نفر است اما این در لرستان 1/2 است.
این نرم پایین سرانه تخت بیمارستانی در لرستان نشان می‌دهد که جای سرمایه‌گذاری در این استان وجود دارد.
وی اظهار داشت از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون 200 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت پروژه‌های درمانی و ارائه خدمات درمانی به لرستان اختصاص پیدا کرده است.
آقاجانی افزود: حدود هزار و 800 دستگاه تجهیزات پزشکی و حدود 60 پزشک متخصص به مجموعه تخصصی این استان اضافه شده است. معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: امسال روند افزایش نیروهای تخصصی در استان لرستان ادامه دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی لرستان که با حضور محمد آقاجانی برگزار شد. گفت: ساخت 100 هزار متر مربع فضای بهداشتی درمانی جدید و 500 تخت بیمارستانی با مشارکت نیکوکاران سلامت، وزارت بهداشت، استانداری لرستان، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و دانشگاه در دستور کار بوده که با تحقق آنها تحولی عظیم و ماندگار در بعد توسعه فضای فیزیکی بهداشت و درمان استان ایجاد خواهد شد.
دکتر کورش ساکی گفت: کمبود نیروی انسانی متخصص، کمبود تجهیزات پزشکی کلان و سرمایه‌ای و بدهی یک هزار و 800 میلیارد ریالی سازمان‌های بیمه‌گر به دانشگاه سه مشکل عمده حوزه سلامت در لرستان است که حل آنها توجه ویژه وزارت بهداشت را می‌طلبد.