kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۶۳۵
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
رحمانی فضلی:

60 درصد فعالیت وزارت کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی است

وزیر کشور گفت: در زمان حاضر بیش از 60 درصد فعالیت وزارت کشور در زمینه اقتصاد مقاومتی و تحقق این مهم است.


به گزارش ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در نشست تبیین طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج افزود: طی 37 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه راه‌ها را تجربه کردیم لذا هیچ راهی جز اقتصاد مقاومتی نجات بخش نیست و دولت به اصل اقتصاد مقاومتی پایبند است.
وی اقتصاد مقاومتی را بر سه اصل مردم، عدالت و دانش بنیان بودن استوار دانست و گفت: اگر دانش بنیان حرکت نکنیم هر فعالیتی با شکست مواجه می‌شود لذا یکی از اصول اقتصاد مقاومتی دانش‌بنیان بودن آن است.
وزیر کشور به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه زنجیره ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: امروز بحث اقتصاد مقاومتی درون زایی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی می‌باشد لذا باید در این مسیر حرکت کنیم.
رحمانی فضلی با بیان اینکه کارها باید در مسیر قرار گیرند، گفت: طرح اقتصاد مقاومتی نباید مثل مسکن مهر شود، گرچه مسکن مهر با نیت خوبی آغاز شد ولی در اجرا اهداف اولیه آن محقق نشد.
وی با بیان اینکه در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی هیچ چیز نباید از مسیر منحرف شود افزود: به دلیل حساسیت این مسئله به شخصه خودم این موضوع را پیگیری می‌کنم تا از مسیر خارج نشود
رحمانی فضلی با بیان اینکه منابع داخلی زیاد است ولی نمی‌توانیم این منابع را تجهیز کنیم خاطرنشان کرد: الگوی قلعه گنج روشی است تا با منابع خرد، کارهای بزرگی انجام دهیم و بانک‌ها می‌توانند با این روش کار کنند و این روش برای بانک‌ها هم مفید است.
وزیر کشور افزود: مزیت طرح شهر اقتصاد مقاومتی تکیه بر توانمندی و مشارکت مردم است که باعث موفقیت این طرح شده است.
وزیر کشور با اشاره به انتخاب استان‌های لرستان، آذربایجان شرقی و کرمان به عنوان استان‌های نمونه اقتصاد مقاومتی گفت: در این سه استان با حمایت و تلاش استانداران بویژه استاندار کرمان اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است لذا این طرح به عنوان الگویی خوب برای سایر مناطق است.
شهرستان قلعه گنج در 430 کیلومتری جنوب کرمان است.