kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۶۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد

کم‌توجهی دولت به توسعه ریلی

یک نماینده مجلس با بیان اینکه تخصیص اعتبار به بخش زیرساختی همچون راه‌آهن مناسب نیست، گفت: این نشان از کم‌توجهی دولت به حوزه راهسازی و خطوط راه آهن دارد.

 

محمدرضا ملکشاهی‌راد در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: دولت به منظور دستیابی به راه ها و ریل‌های ایمن، باید با وزارت راه و شهرسازی به تعامل بیشتری دست یابد.
وی ادامه داد: رقم محدودی در توزیع اعتبارات سال 95 برای پروژه‌های عمرانی وزارت راه اختصاص یافته است و این نشان از کم‌توجهی دولت به حوزه راه سازی و خطوط راه آهن دارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: در حال حاضر در بخش حمل و نقل کشور به خصوص حوزه ریلی، شاهد وجود تعداد زیادی پروژه نیمه‌تمام هستیم که میزان بودجه در نظر گرفته برای آنها بسیار محدود است.
وی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت تخصیص بودجه و اعتبارات لازم به بخش‌های زیرساختی کشور مناسب نیست، زیرا کلنگ زنی‌های زیادی در کشور صورت گرفته و قدم‌هایی برداشته شده است، اما برای تحقق کامل آنها فاصله بسیار است.
ملکشاهی‌راد با بیان اینکه میانگین طول عمر ساخت پروژه‌ها بالا رفته است، افزود:‌ این موضوع به نفع کشور نیست، اما کمیسیون عمران در مجلس جدید، برای همه حوزه‌های ریلی، جاده‌ای و تامین زیرساخت‌ها جهت تولید و اقدامات اقتصادی گام‌های بزرگی برداشته است؛ کمیسیون عمران درصدد است جلسات متعددی با وزیر راه و شهرسازی و رئيس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار کند و در این جلسات برنامه‌ها و سیاست‌های مربوط به بخش حمل و نقل کشور به ویژه راه‌آهن و توسعه خطوط ریلی تا سال 1404 مشخص شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در حال حاضر نمایندگان مردم استان‌ها و شهرهای مختلف در مجلس، به دنبال مطالبات مردم یعنی ساخت راه‌آهن، قطار و مرمت و نگهداری راه ها هستند و تحقق این اهداف با بودجه محدود امکان‌پذیر نیست.