kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۶۱۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱

اخبار ضد و نقیض از برکناری مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان

در حالی که برخی خبرها از برکناری مدیرعامل و پنج عضو دیگر هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان با تصمیم هیئت امنای این صندوق حکایت می‎کند، مدیر عامل این صندوق این خبر را تکذیب کرد.



به گزارش فارس، هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان در آخرین جلسه خود اعضای هیئت مدیره این صندوق را برکنار کرد و با توجه به اینکه شهاب‌الدین غندالی به عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان است، با برکنار شدن اعضای هیئت مدیره این صندوق، غندالی نیز از سمت خود برکنار شده است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تأیید تغییر اعضای هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: هیئت مدیره روی کاغذ تغییر کرده و از 7 نفر قبلی 6 نفر تعویض و یک نفر از قبل باقی مانده است تا مجموعا 7 نفر شوند.
حسین مقصودی با تأکید بر اینکه مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان را هم روی کاغذ تعویض کردند، افزود: اکنون مراحل اعلام و کارهای ثبتی هنوز انجام نشده است که قبل از اینکه این اتفاق رخ دهد به آقای فانی به عنوان یک نماینده و به عنوان یک فرهنگی می‌گوییم این کار اشتباه، سیاسی و غیر تخصصی است و اوضاع و احوال صندوق ذخیره فرهنگیان و اوضاع استیضاح را بدتر خواهد کرد و این موضوع به نفع دانش‌آموزان و معلمان در اول مهر نیست.
مقصودی با تأکید بر اینکه این کار عجولانه و اشتباه بود و یک حرکت تاکتیکی بسیار اشتباه انجام شد،  افزود: اسامی افرادی که به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان به دست ما رسیده است نشان از یک حرکت کاملا سیاسی و غیر تخصصی دارد و اینکه اصلا توجه‌ای به جامعه فرهنگیان نشده است. اصلا هدف از تشکیل صندوق ذخیره و 27 شرکت زیر مجموعه آن و بانک سرمایه برای خواسته فرهنگیان بود که متاسفانه به این خواسته توجه نشده است و به عنوان یک فرهنگی و نماینده فرهنگیان در مجموعه فراکسیون فرهنگیان مجلس کوتاه نخواهیم آمد و بعد از تعطیلات مجلس وارد عمل خواهیم شد و بحث هیئت مدیره این صندوق را زیر سؤال خواهیم برد.
عزل هیئت مدیره
مانع تحقیق و تفحص مجلس نمی‌شود
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص عزل و تغییر در هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: عزل این افراد از صندوق ذخیره فرهنگیان مانع تحقیق و تفحص از صندوق نمی‌شود.
جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه هیئت امنا می‌تواند هیئت مدیره را تغییر دهد، افزود: اعتقاد دارم اساسنامه صندوق ذخیره باید در مجلس تغییر کند تا دخالت دولت بیش از این در صندوق نباشد.وی تصریح کرد: در شرایطی که مجلس موضوع تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را در دست دارد، عزل هیئت مدیره توجیه قانونی ندارد.
مدیرعامل خبر برکناری را تکذیب کرد
اعلام خبر برکناری مدیر عامل و هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان در حالی است که مدیرعامل این صندوق دیروز اعلام کرد: تا امروز هیچگونه ابلاغی مبنی بر تغییر اعضا و برکناری انجام نشده است.
شهاب‌الدین غندالی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: صحبت‌هایی مبنی بر تغییر و تحول مطرح شده که هنوز در مرحله اجرا قرار نگرفته و طبیعی است در هر نهادی تغییراتی وجود داشته باشد.
غندالی افزود: مسائل و اخبار منتشر شده اخیر نوعی شیطنت رسانه‌ای بوده که باعث تشویش اذهان و به ویژه جامعه فرهنگیان در آستانه بازگشایی مدارس می‌شود.وی بیان کرد: در خصوص این خبر و همچنین اتهام 8 هزار میلیاردی پیگیری‌های حقوقی و قضایی انجام می‌شود.
گفتنی است، اتفاقات و ابهامات بسیار زیادی این روزها پیرامون صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد و موضوعات مالی هم‌چنان بحث نخست این صندوق و برخی شرکت‌های زیر مجموعه آن است.
این صندوق با پولی که هر ماه از حقوق فرهنگیان کسر می‌شود اداره و قرار است که فرهنگیان از مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های زیر مجموعه آن منتفع شوند اما اکنون فرهنگیان از عدم تحقق این موضوع نگران و معترض هستند.