kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۵۱۰
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
سرمربی تیم‌ ‌ملی والیبال «ب» ایران تاکید کرد

رقبا با تیم اصلی به جام کنفدراسیون‌ها بیایند کار سخت می‌شود

سرمربی تیم ملی والیبال «ب» ایران می‌گوید اگر رقبا با تیم اصلی به جام کنفدراسیون‌ها بیایند کار سخت می‌شود


ناصر شهنازی گفت: هدف نخست از شروع اردوها کمک به تیم‌ ‌ملی اصلی بوده و هدف دوم تشویق جوانان و کمک به رشد والیبال و هدف سوم نیز حضور در مسابقات جام کنفدراسیون‌های آسیا است.
او در ادامه افزود: در بحث اول که هدف کمک به تیم‌ ‌ملی بوده تیم به خوبی توانست برای لیگ جهانی و انتخابی المپیک به تیم ملی کمک کند. هدف دوم نیز این بوده که جوانان خوبی به تیم «ب» تزریق کنیم مانند اسماعیل نژاد که آینده روشنی در والیبال دارد. در بخش سوم نیز که حضور در مسابقات جام کنفدراسیون‌های آسیا است، تیم‌ ‌ملی  بعد از مسابقات المپیک یک استراحت کوتاهی داشت و اردوها آغاز شد. این تیم حدود هفت ماه در اردوها به سر می‌برد و بازیکنان بدون هیچ‌گونه مشکلی حضور داشته‌اند و بسیار زحمت کشیده اند.
شهنازی در ادامه افزود: یک سفر به قطر داشته‌ایم که هم ریکاوری ذهنی خوبی برای بازیکنان و هم یک تدارکاتی خوب بود که توانستیم شناخت خوبی را از بازیکنان به دست بیاوریم. بعد از بازگشت از قطر بسیار دوست داشتیم که تیم قطر نیز به کشور ما بیاید و یک دیدار تدارکاتی دیگری را با قطر داشته باشیم، چرا که تنها بازی بین‌المللی ما با تیم قطر بوده است، ولی به خاطر اینکه قطر در جام کنفدراسیون‌ها حضور ندارد شرایط به گونه‌ای پیش رفت که قطر به ایران نیامد و ما چند بازی تدارکاتی با تیم ارتش داشته‌ایم.
او در ادامه اظهار داشت: در حال‌ حاضر حدود 15 بازیکن را برای حضور در جام کنفدراسیون‌های آسیا آماده کرده‌ایم و منتظر مشخص شدن وضعیت آسیب‌دیدگی‌ معنوی‌نژاد هستیم که اگر حاضر شود و به مسابقات برسد که هیچ در غیراین صورت یک نفر دیگر را جایگزین خواهیم کرد.
او درباره سیچلو نیز گفت‌: قرار بود دو هفته‌ پیش از مسابقات سیچلو در کنار تیم باشد. بودنش برای تیم خوب است، سیچلو مربی بزرگی است و از حضور او استقبال می‌کنم. قرار است در تایلند او به تیم اضافه شود. هر چه تعداد نفرات کادر فنی بیشتر باشد به نفع تیم‌ ‌ملی است. 
تیم‌ ‌ملی والیبال ایران با تیم «ب» در مسابقات جام کنفدراسیون‌های آسیا حضور خواهد داشت. شهنازی درباره حضور خود و تیم‌ ‌ملی «ب» والیبال گفت‌: سال‌های گذشته در جام کنفدراسیون‌های آسیا تیم‌ها به ندرت با تیم اصلی حضور داشتند.  تیم ما با توجه دو دوره قهرمانی در این رقابت‌ها تمام تلاش خود را خواهد کرد. در آخرین حضور خود در این رقابت‌ها چهارم شده‌ایم. امسال شرایط به گونه‌ای است که به جز تیم ایران سایر تیم‌ها احتمال دارد با تیم اصلی خود در این رقابت‌ها حضور داشته باشد و اگر تیم‌ها با نفرات اصلی خود در این رقابت‌ها حضور داشته باشند شرایط برای ما سخت‌تر خواهد شد.
او در خصوص تغییر گروه‌بندی تیم‌ها نیز، بیان‌ کرد: قبلا با تیم تایلند هم گروه بوده‌ایم  ولی در حال‌ حاضر یک تغییراتی ایجاد شد و کره به جای تایلند در گروه ما قرار خواهد گرفت و این شرایط را برای ما سخت می‌کند. اگر در گروه خود دوم، سوم و یا چهارم شویم احتمال اینکه به چین بخوریم هست و این شرایط را برای ما دشوار می‌کند. بهترین نتیجه‌ برای تیم ما قطعا قهرمانی است،  ولی باید تمام شرایط در نظر گرفته شود و منطقی پیش رویم. اگر سایر تیم‌ها با تیم دوم خود حضور داشته باشند شرایط برای ما خوب است،  ولی اگر با تیم اصلی خود در این رقابت‌ها حضور داشته باشند قطعا فشار بر روی تیم ما با حضور تیم‌های ژاپن، استرالیا و کره دو برابر خواهد شد.
شهنازی در پایان افزود: تیم 27 شهریور ماه اعزام می‌شود و برنامه این گونه است که اگر بتوانیم یک دیدار تدارکاتی با تیم‌هایی که در آنجا حضور دارند، برگزار کنیم.