kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۳۲۶
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
امیرعبداللهیان:

هر زمان ارتش سوریه به پیروزی نزدیک می‌شود آمریکا به دنبال آتش‌بس است!

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه امیدواریم آتش بس در سوریه به تسلیح بیشتر تروریست‌ها نینجامد، تصریح کرد: در سال‌های اخیر دیدیم که هر زمان ارتش سوریه به پیروزی نزدیک می‌شد تحرکات جدید آمریکا برای برقراری آتش بس شروع می‌شد.



حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما در پاسخ به سؤالی مبنی بر حمایت عربستان از تروریست‌ها و آتش بس در سوریه و وجود تضمین برای برقراری این آتش بس در آینده گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد زیرا هر زمانی تروریست‌ها نیاز به زمان دارند به سازمان ملل متوسل می‌شوند و به آتش بس روی می‌آورند.
امیرعبداللهیان افزود: در سال‌های اخیر دیدیم که هر زمان ارتش سوریه به پیروزی نزدیک می‌شد تحرکات جدید آمریکا برای برقراری آتش بس شروع می‌شد.
وی ادامه داد: دولت سوریه اما به بهانه استقبال از آتش بس، همیشه این مسئله را پذیرفته است.
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل خاطرنشان کرد: امیدواریم این آتش بس به تسلیح بیشتر تروریست‌ها نینجامد و شروعی برای گفتگوهای گروه‌ها باشد.
امیرعبداللهیان با اشاره به وضعیت نامناسب دو شهر کفریا و فوعه افزود: چند 10 هزار نفر در این دو شهر در محاصره تروریست‌ها هستند و متأسفانه دوستان ما در ترکیه همکاری خوبی برای رساندن کمک به این دو شهر انجام ندادند.
وی تصریح کرد: نزدیک به پنج ماه است که هیچ یک از این دو شهر برق و‌ آب ندارند و بدترین شرایط انسانی در این دو شهر حاکم است.
 هماهنگی آل سعود با آمریکا
به گزارش ایسکانیوز، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در ادامه گفت: وقتی از عربستان صحبت می‌کنیم نمی‌توانیم آمریکا را کنار بزنیم و در این عرصه آل سعود بازیگری مستقل نیست و سیاست‌های خود را با هماهنگی آمریکا به عمل می‌رساند.
امیرعبداللهیان در پاسخ به سؤالی مبنی بر افزایش تنش‌ها بین ایران و عربستان و منجر شدن این اتفاقات به جنگ گفت: سعودی‌ها از اینکه با ایران بطور نظامی مواجه شوند رعب جدی دارند و در قد و قواره‌ای نیستند که جنگ را به ایران تحمیل کنند.
وی با اشاره به حمله عربستان به یمن و پشتیبانی آمریکا از سعودی‌ها با دادن تجهیزات پیشرفته به این کشور خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها در حالی این تجهیزات را به عربستان دادند که سعودی‌ها برای سوختگیری و گرفتن اطلاعات هنوز وابسته به آمریکا هستند.
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل افزود: برخی از رهبران فعلی عربستان به خوبی می‌دانند که سعودی‌ها قادر به مقابله نظامی با ایران نیستند و قدرت ایران را به خوبی شناخته‌اند و واقعاً‌ وقتی تحلیل‌های عربستان در پی حمله به ایران شناخته می‌شود مثل جوک است.