kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۳۰۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷
بعد از 11 روز کما

سردار احمد غلامی به همرزمان شهیدش پیوست

سردار حاج احمد غلامی که چندی پیش در نبرد با تروریست‌های تکفیری در سوریه بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر مجروح شده بود پس از یازده روز قرار داشتن در حالت کما به همرزمان شهیدش پیوست.


مسئول ارتباطات سپاه حضرت سید الشهدای استان تهران به خبرگزاری صدا و سیما  گفت: مراسم تشییع پیکر سردار شهید احمد غلامی ساعت 9 صبح امروز با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مردم شهیدپرور از سه راه ورامین واقع در شهرری به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز و پیکر این شهید بزرگوار پس از طواف در حرم مطهر، برای خاکسپاری به قطعه 29 بهشت زهرا(س) منتقل می‌شود تا در جوار مزار شهیدان صیاد شیرازی و حاج داوود کریمی آرام گیرد. مراسم ختم آن شهید بزرگوار نیز  پنجشنبه 25 شهریور از ساعت 15 تا 17 در شهرری میدان نماز مسجد ارشاد برگزار می‌شود.
سردارشهید غلامی که  به ‌عنوان مستشار نظامی در سوریه ادای وظیفه می‌کرد و مسئولیت بخشی از نیروهای مقاومت را برعهده داشت، پیش از آغاز جنگ تحمیلی در مناطق غرب و کردستان به مبارزه با اشرار و ضدانقلاب پرداخت. با آغاز جنگ تحمیلی، وی از فرماندهان حاضر در عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس بود. پس از تشکیل لشکر 10 سیدالشهدا به جانشینی حاج کاظم رستگار که در آن زمان مسئولیت فرماندهی لشکر سیدالشهدا(ع) را برعهده داشت، منصوب شد.
پس از شهادت شهید رستگار، شهید غلامی تیپ 110 خاتم‌الانبیا(ص) را راه‌اندازی کرد و فرمانده این تیپ شد.خانواده سردار احمد غلامی، صبح یکشنبه با حضور در معراج شهدا برای آخرین بار با پیکر این شهید عزیز دیدار و وداع کردند.