kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۵۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴

زاکانی: هیچ‌یک از دستگاه‌ها برخورد درستی با فیش‌های نجومی صورت ندادند

زاکانی با بیان اینکه نه دستگاه اجرایی که بستر ایجاد فیش‌های نجومی بود و نه دستگاه قضا، با این سوءاستفاده برخورد نکردند، گفت: مدیر زیاده‌خواه نمی‌خواهیم، توسط رهبری مهر خیانت بر پیشانی آنان زده شده است.


نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در اولین نشست «محاکمه مردمی در اعتراض به فیش‌های نجومی» که در مسجد صنعتگران مشهد برگزار شد، با بیان این‌که فلسفه انقلاب اسلامی عدالت بوده و هست اما چرا ظرفیت فراوان کشور در خدمت آبادانی آن قرار نمی‌گیرد، افزود: دلیل آن، ریشه دواندن یک فکر غلط، روحیه‌ای نامبارک و غیر اسلامی به اسم «فرهنگ اشرافیگری» و «غارت بیت‌المال» است.
زاکانی با تأکید بر این‌که فساد نه اصولگرا می‌شناسد و نه اصلاح‌طلب، تصریح کرد: آن دسته از افرادی که قدرت را طعمه‌ای برای ثروت‌اندوزی می‌دانند، نه تنها فیش‌های نجومی برای آنان مذموم نیست بلکه بر مردم منت هم می‌گذارند که جامعه را اداره می‌کنند؛ صدای مردم بلند شده و توسط رهبری مهر خیانت بر پیشانی این‌ها زده شده اما آنان را ذخایر نظام و جامعه معرفی می‌کنند؟ چرا این‌ها حیا نمی‌کنند؟
وی با بیان اینکه حتی یک مدیر زیاده‌خواه نیز زیاد است، گفت: هیچ‌یک از دستگاه‌ها برخورد درستی با موضوع فیش‌های نجومی نداشتند، نه دستگاه اجرایی که بستر ایجاد این سوءاستفاده بود و نه دستگاه قضایی که باید برخورد کند.
وی با بیان این که عده‌ای می‌خواهند فاسدین را به جایگاه‌های اصلی بنشانند، عنوان کرد: برخی محکومان پرونده کرسنت در صدر مسئولیت‌ها نشسته اند، مگر دستگاه‌های امنیتی نمی‌دانند این قبیل مفسدان در جامعه حضور دارند، چرا هنوز مخفی می‌مانند؟ حالا که بعضی مدیران نمی‌خواهند و یا نمی‌توانند با این موضوع مقابله کنند، لازم است مردم پای کار آمده و نگذارند فعالیت چنین افرادی در مدیریت امور باقی بماند.