kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۱۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶

حوادث کوتاه از کشور


    کشف کالاهای قاچاق
شهرکرد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان لردگان گفت: مأموران فرماندهی انتظامی بخش خانمیرزا این شهرستان هنگام گشت‌زنی در سه راهی گوشکی به یک دستگاه سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ خسرو نجفی افزود: در بازرسی از این خودرو یک هزار و 26 ثوب انواع لباس زنانه، 270 عدد کرم ضدآفتاب و 16 عدد فلاکس خارجی فاقد هرگونه مدارک قانونی گمرکی لازم به ارزش 127 میلیون و 500 هزار ریال کشف شد.

23 تن ذرت بدون مجوز
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی این شهرستان گفت: مأموران گشت‌ انتظامی شهرستان «اردستان» حین گشت‌زنی در این شهرستان به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ «رحمت‌اله مهرانفر» ادامه داد: در بازرسی از این خودرو مقدار 23 تن ذرت قاچاق فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد.این مقام انتظامی ارزش محموله مکشوفه را 253 میلیون ریال دانست و بیان داشت:‌ در این خصوص راننده دستگیر که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

حمل لباس خارجی با پراید
فارسان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان شهرکرد گفت: ماموران کلانتری 15 فرخ‌شهر به یک دستگاه سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ سیدروح‌الله موسوی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد یک هزار و 452 ثوب‌ لباس بچه‌گانه قاچاق خارجی به ارزش 145 میلیون و 200 هزار ریال کشف و یک نفر نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

تاکسی سمند با 30 کیلو تریاک
اصفهان- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: مأموران یگان تکاوری اصفهان حین کنترل خودروهای عبوری در محور «اسفندران-ابرکوه» به یک دستگاه تاکسی سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ «جهانگیر کریمی» افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار 30 کیلو تریاک که در صندوق عقب خودرو جاسازی شده بود کشف شد.وی بیان داشت: در این خصوص راننده دستگیر و جهت سیرمراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

انفجار گاز در خانه
تبریز- خبرنگار کیهان: انفجار ناشی از نشت گاز شهری، موجب تخریب یک منزل مسکونی 3 طبقه در تبریز و وارد آمدن خسارت به چندین خانه و خودرو شد.
این حادثه منجر به تخریب منزل و آتش‌سوزی شدید شد و تقریبا کل ساختمان دچار خرابی و چند ساختمان مجاور و تعدادی خودرو خسارت دیدند.

جاسازی تریاک در وانت پیکان
اهواز- فارس: سرپرست دادگاه بخش صیدون از کشف 170 کیلوگرم مواد مخدر در این شهر خبر داد.
رحمان بن‌سعید اظهار داشت: با عنایت به اعلام مرجع انتظامی در خصوص مشکوک شدن به یک وانت پیکان که از مسیر روستای چلسرخ و جاده دیشموک به صیدون تردد می‌کرد، با دستور مقام قضایی، خودروی مذکور متوقف و بازرسی شد.
 وی ادامه داد: در بازرسی بدنی از راننده، آلات استعمال شیشه کشف شد، سپس با بررسی بیشتر 170 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که در خودرو جاسازی شده بود،کشف وضبط شد.
سرپرست دادگاه بخش صیدون گفت: متهم که قصد داشت این محموله مواد مخدر را از شهرستان شیراز به اهواز انتقال دهد، دستگیر و با دستورات قضایی جهت تحقیقات بیشتر تحویل پلیس مبارزه با مواد مخدر شد.

13 هزار قرص روان‌گردان در عطاری
 بهارستان - فارس: جانشین فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و خرید و فروش اقلام دارویی غیرمجاز و اعتیادآور در یکی از عطاری‌های شهر صالحیه، موضوع در دستور کار مأموران مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت.
نور محمدی افزود: مأموران موفق شدند در یک عملیات غافلگیرانه فروشنده اصلی قرص‌های غیرمجاز را دستگیر کنند.
به گفته وی،  در بازرسی از انبار مغازه عطاری بیش از 13 هزار و 842 عدد قرص روان‌گردان و غیرمجاز کشف شد.
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان تصریح کرد: متهم دستگیرشده  برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

انبار لوازم خانگی قاچاق لو رفت
اراک - فارس: رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان مرکزی گفت: ماموران این اداره از دپوی کالای قاچاق در یک انباری در اراک با خبر و تحقیقات را در این زمینه آغاز کردند.
مهدی تقوی‌نیا افزود: در تحقیقات اولیه پلیس محل مورد نظر شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی مورد بازرسی قرار گرفت.
وی اظهارداشت: در بازرسی از انبار مذکور مقادیری لوازم خانگی قاچاق کشف شد که برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش ریالی کالاهای مکشوفه 650 میلیون ریال برآورد شده است.
تقوی‌نیا افزود: در این راستا یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قضائی شد.

دستگیری دزد حین سرقت
اسلامشهر - فارس: فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر اظهارداشت: مأموران فرماندهی انتظامی بخش چهاردانگه در حال گشت‌زنی در سطح شهر بودند که یکی از مالکان ساختمانی در این محدوده به آنها مراجعه و عنوان داشته صداهای مشکوکی از منزلش به گوش می‌رسد
ابراهیم حسن‌آبادی افزود: بلافاصله مأموران انتظامی طی هماهنگی با مقام قضائی وارد منزل شده و به فردی که در حال حمل تعدادی اشیاء و لوازم منزل بود، برخورد کرده و او را بازداشت کردند.
وی خاطرنشان کرد: در تحقیقات به عمل آمده از متهم، وی به 10 فقره سرقت منزل اعتراف کرد و در بازرسی از وسایل همراه وی، تعدادی لوازم و تجهیزات منزل کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر گفت: متهم پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

پلمب ۵ واحد قالیشویی
 کرج - فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت: پنج واحد قالیشویی آلاینده در این شهرستان پلمب شدند.
حمیدرضا لشکری افزود: این واحدهای قالیشویی براساس حکم مراجع قضایی و با حضور نماینده نیروی انتظامی و کارشناسان این اداره محیط زیست شهرستان کرج تا رفع آلایندگی تعطیل شدند.
وی اظهار داشت: متاسفانه در خصوص رفع آلودگی واحدهای قالیشویی آلاینده مهلت دو ساله برای استانداردسازی پساب واحدهای مذکور نتیجه‌ای نداد و به‌رغم میل باطنی مجبور به ارجاع پرونده این واحدها به مراجع قضایی و اخذ حکم تعطیلی شدیم.
لشکری با اشاره به اینکه در شهرستان کرج 29 واحد قالیشویی مشغول فعالیت هستند، گفت: برهمین اساس در پی بازدیدهای انجام شده، هشت واحد قالیشویی در دو نوبت پلمب شدند.