kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۱۲۰
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
«۱۲ شهریور» آخرین مهلت ثبت‌نام کتب‌ درسی

فروش اجباری نوشت‌افزار همراه کتاب درسی به دانش‌آموزان ممنوع است

مدیرکل دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی گفت: مسئولان توزیع کتاب‌های درسی موظف هستند قیمت‌های کتاب‌های درسی را در معرض دید دانش‌آموزان و والدین قرار دهند و نباید هیچ وجهی غیراز قیمت پشت جلد کتاب‌ها دریافت شود.



به گزارش فارس، لیدا نیک‌روش در نشست خبری افزود: توزیع‌کنندگان کتاب‌های درسی نباید دانش‌آموزان را به خرید لوازم و نوشت‌افزارهایی همراه کتاب‌های درسی مجبور کنند.
نیک‌روش ادامه داد: والدین و دانش‌آموزان در صورت ایجاد مشکل در هنگام توزیع کتاب‌های درسی می‌توانند با شماره تلفن‌های 88305860 و 88827778 تیم پشتیبانی دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی تماس گرفته و به صورت 24 ساعته شکایات خود را مطرح کنند.
مدیرکل دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی با اشاره به کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اتباع خارجی تصریح کرد: این دانش‌آموزان تا زمانی که در سامانه سناد ثبت‌نام نکرده باشند کتابی دریافت نخواهند کرد، البته سهمیه مورد نظر آنها در نظر گرفته شده است  اما مدیران مدارس باید ابتدا ثبت‌نام آنها را در سامانه مشاهده کنند و بعد کتاب‌ها را توزیع کنند.
وی در خصوص افزایش قیمت کتاب‌های درسی در سال تحصیلی جدید تاکید کرد: هیچ افزایش قیمتی در این خصوص نداریم ضمن اینکه 73 لوح فشرده از اول ابتدایی تا پایان دوره متوسطه تولید شده است که دانش‌آموزان در قبال دریافت آن هیچ وجهی پرداخت نمی‌کنند.
نیک‌روش درخصوص بازگشایی مجدد سامانه ثبت‌نام کتاب افزود: سامانه www.irtextbook.ir از 10 شهریور تا 20 اسفند باز بوده و به صورت تک جلدی ثبت سفارش می‌کند و کتاب‌ها از طریق پست برای دانش‌آموزان ارسال می‌شود.
«۱۲ شهریور» آخرین مهلت ثبت‌نام کتب‌ درسی
معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید بالغ بر ۱۳۴ میلیون جلد کتاب درسی با بیش از هزار عنوان توزیع می‌شود، گفت: توزیع کتب‌ در استان‌ها از ۲۰ شهریور و در تهران و البرز از ۲۲ شهریور آغاز می‌شود ضمن اینکه 12 شهریور آخرین مهلت دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در سامانه ثبت کتاب است.