kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۰۲۲
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
مدیرعامل شرکت راه‌آهن اعلام کرد

کاهش زمان سفر ریلی به مشهد به زیر ۱۰ ساعت

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اعلام کرد: با فراهم شدن مقدمات لازم در خط تهران – مشهد زمان سیر تمام قطارها به زیر ۱۰ ساعت رسید.



به گزارش ایسنا، محسن پورسیدآقایی در یک نشست خبری اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته تمام قطارهایی که در مسیر تهران مشهد با سرعت کمتر از ۱۲۰ کیلومتر حرکت می‌کردند از خط خارج شده و به این ترتیب زمان سیر در این خط به کمتر از ده ساعت رسید.
وی با بیان اینکه با وارد کردن سیستم کنترل اتوماتیک قطار بسیاری از مشکلات مربوط به خطای انسانی در ریل‌های ایران کاهش یافته است، ادامه داد: با توجه به این فناوری هر قطاری که از سرعت تعیین شده خود تجاوز کند به وسیله سیستم کنترل مدیریت شده و به این ترتیب امکان حرکت غیرایمن را نخواهد داشت. خوشبختانه این سیستم در بسیاری از ایستگاه‌های تهران نصب شده و انتظار داریم در سال جاری ۱۰۲ ایستگاه دیگر از این فناوری استفاده کند.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن به طراحی ایستگاه‌های مجازی در بین ایستگاه‌های اصلی راه‌آهن اشاره کرد و گفت، با توجه به این دو فناوری می‌توان گفت ظرفیت قطارها در خطوط ریلی به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. به‌ طور مثال در مسیر تهران – مشهد ظرفیت حرکت روزانه قطارها از ۵۰  به ۲۰۰ قطار رسیده و به این ترتیب در هر هفت دقیقه یک قطار امکان حرکت در این محور را خواهد داشت. تنها هشت کشور دنیا این فناوری را بومی کردند که ایران یکی از این کشورهاست.
پورسید‌آقایی ادامه داد: این فناوری در حال حاضر در محور بافق به بندرعباس در حال اجراست و انتظار داریم در جریان چهار خطه‌سازی تهران – کرج نیز استفاده شود. در دو محور تهران به قم و تهران به پرند نیز استفاده از این فناوری در سال جاری کلید خواهد خورد.